________________________________________________________________________________________
Tuesday, August 6, 2013 | 12:45 AM | 0 Alien
I still get the tingly feelings inside me while I'm around him.
Assalammualaikum.
Before saya masuk tajuk mengarut-2 apa semua ni, lemme ucap Selamat Hari Raya Aidilfitri!
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!
(The combination of Aidil dan Shimi) RLAB. Kidding.
Saya menyusun 9999999 jari (as if I got all the jaris now), memohon berinfinity kemaafan from all of you yang telah disakitkan hati oleh saya. Oh My BM.
Kalau ada apa-2 salah, tersilap cakap atau memang sengaja silap cakap atau terkasar bahasa atau memang saya sengaja nak kasarkan bahasa saya atau terguris perasaan atau termengata atau tersakitkan hati ke apa,
saya minta maaf. Biasalah, nobody is perfect and I'm trying to be nobody. HAHAR.
Everyone deserves a second chance.
So, this year, I'm going to beraya dekat Malacca. Again? Yes, people, again and you know how annoyed I am about it. It's been 3 freaking years already! *sobs sobs*
And heck, if only I can drive, I'll drive to Malacca on the night before Hari Raya, not days before Hari Raya. I don't like being there, to be honest. I don't have anything to do there, seriously.
So, stop bout kampung.
Baju raya saya kaler kuning tahun ini! It's supposed to be blue! HAHA XD. Keluarga saya semua kuning. Tapi kuning saya sesat sebab kuning saya kuning cerah. But who cares? Still cantik baju tu tapi jarang. Benci betul. Kene pakai inner. Hang ingat kat Melaka tu sejuk sangat ke sampai nak kene pakai berlapis-lapis baju ni? Saya baru perasan baju tu jarang lepas dah beli -_-
Tudung saya pun, kaler kuning-2 coklat gitu. Labuh, kinda. Kasut saya kaler coklat. And saya tak tahu what will I look like bila dah pakai semua bende alah tu. Harap-2 tak buruk.
So, yeah, let's get into the topic!
Pembawa virus - a common nickname for me now.
Starting off with singing virus, then, killing virus, then, virus merepek BDA, then, virus bangang and now, I'm back with virus selsema.
It started off me sneezing on Tuesday, yes, the pisa exam or whatever the name was. I was sneezing all the time like heck, I couldn't control it and I even forgot to say "pineapple" when I was about to sneeze. Only God knew how painful, anooying, mengada and everything yang sama waktu dengannya I felt on that day. And I didn't give a damn about my results. All I care was me and only me. I was actually thinking of calling my dad to fetch me home cause I felt like catching a cold but then, after awhile, I felt better and for some reasons, I didn't feel like going home.
Skip skip skip...
Days later, people telling me I'm the pembawa virus selsema and when someone sneezed, they called me and told me I was the main reason why people sneezed in my class.
Hari Khamis tu, saya dah siap-siap bawa balik buku teks. Nasib baik beg saya besar. Yes, babeh, that's the biggest knapsack in the shop and it actually seems really kecik to me. HAHA XD. I love big bag cause I can put EVERYTHING in it!
Bila Jumaat, form 1,2,4 masuk dewan. Ada majlis khatam Al-Quran. Dapat chocolates. Oh yeah, babeh! Saya ada tolong balut sikit chocolates tu semua. And yeah, saya ambil yang kaler biru. Suara budak tu best gila-2 nak mampus masa persembahan lagu bende ntah tu! And masa part diaorg sebut Allah tu, gila best! Saya nak nangis! Tapi being a gentlegirl I am, chewah, saya tahan. Serious best performance tu! Saya rasa nak record and tengok again and again performance tu! T_T
Lepas je habis majlis tu, saya rasa lapar, so, saya cakap, "LAPAR!" kat Syafiqah. HAHA XD. Saya selalu cakap bende ni dalam kelas. Bila lapar, saya tak boleh duduk diam. Saya kene jalan-2, bising, dance or nyanyi-2. Tak boleh duduk and belajar je. Makin lapar lagi adalah! Saya baru perasan, saya ni hyper jugak, sometimes. Lagi-2 kalau puasa ni. Saya gi suruh kakak (Amira) menari but dia tak nak. Letih. Puasa. HAHA XD. Macam saya tak puasa, kan? Saya pun puasa jugak tapi saya hyper je.
Pernah satu hari tu, Zakirah bising kata dia dahaga. Then, terus saya ceramah dia. Saya kata...
"Puasa ajar kita untuk bersabar! Kita kene sabar! Tahan dahaga/lapar tu! Cuba awak bayangkan orang yang susah tu, kais pagi makan pagi, kais petang makan petang, kais malam makan malam! Kesian diaorang! Kita puasa untuk ajar kita bende-2 macam tu!"
The first sentence saya cakap tu, almost semua orang tengok saya, even Faresha yang duduk jauh drpd tempat Kirah. Shimi and fikri pun pandang. Malu, saya slip ke bawah, duduk kat lantai. Well, that's why people kata saya budak terbiar dalam kelas. saya seorang je yang selalu sangat duduk atas lantai.
Macam masa hari Rabu, masa Geo, saya pergi belakang, macam biasa. Tu rutin harian saya, nak buat guane? Then, kita nyanyi lagu Nonono. Izzati suruh saya menari lagu tu. saya buat hand gestures aje. Then, cikgu nampak and suruh kita menari kat depan. Dia bagi RM10. Tak hingin saya. Buat malu aje. Izzati kept on telling me to gi depan and menari lagu Nonono. Tak nak lah! Sexy! Urghhh...
Before tu, cikgu ada datang ke belakang and suruh saya pergi duduk tempat saya. Saya duduk kat tempat saya jap, but then, saya pergi balik kat belakang sebab Syahirah takde and Hamizah tgh cakap dengan Aifaa and Auni and Adlin tengah buat kerja. So, saya pergi belakang. And then, cikgu gi belakang lepas lama sikit, suruh saya duduk tmpt saya. saya terkejut, terus terduduk atas lantai. Nasib baik saya melutut je masa tu. Kalau berdiri, mesti sakit impact dia. Lepas tu, saya berdiri smbil menghadap kat cikgu and cikgu jalan ke depan (ke arah saya). Saya terkejut and takut dengan cikgu masa tu sebab he looked like a giant masa tu. Dah lah tinggi gila-2 nak mampus, 4 cm lebih tinggi drpd suami saya! Gila! Saya ke belakang and pergi kat meja Kirah.
First time saya takut kat someone sebab ketinggian dia.
Masa PJ/rehat, semua nak nyanyi lagu Growl tapi tak reti -_- Why?! Then, saya dengan Atiqah nak minta tolong Atina. But then, dia pun tak sure sangat. And dia shy-shy cat.
I think OME just makes me English getting worse cause I keep saying those stupid idioms/proverbs.
Oh yeah, also, hari tu birthday Aifaa, my baby sister! Happy birthday, adik! But dia malu nak nyanyi kat saya. Ada aku cekik budak ni kang - I told her that when she was all malu to sing in front of me.
Masa saya kemas beg, Aishah kata, Syafiqah dah tunggu saya. So, saya cepat-2 kemas beg and pergi kat Syafiqah. Kita suruh budak 1G beratur apa semua tu dulu. then, pergi kat kelas 1D. Sama je. Then, Shah(?) datang and cakap dengan Syafiqah pasal bende alah ni lah. Saya jalan tengah-2, belakang sikit. Diaorang sangat sweet together! HAHA XD. Saya tengah zoned out masa tu, so, saya tak perasan diaorang berhenti. Saya jalan pulak senget, pastu, saya terlanggar pakcik tu. Bila terlanggar tu, saya pegang bahu dia. Ergh, tu reflect saya -_- Sebab selalunya, kalau saya langgar adik-2 saya, saya pegang bahu diaorang. HAHA XD. Then, saya kata sorry. Pastu, masa nak suruh budak kelas 1A turun, ada cikgu. Masa tu saya clueless nak buat apa. Gila-2 clueless.
Lepas lama-2 tu, budak kelas 1K turun, ada seorang pakcik yang sangat familiar apa bende ntah nama dia ni, kata, "Selamat Hari Raya, kak!" Dia sangat... wow. Tak, dia tak handsome. Dia budak mengarut yang pernah kata bende kelakar masa nak minta pergi tandas drpd Ustzh Rohana masa kelab. Tapi dia terlalu friendly and that made me terkejut. HAHA XD. Dia selalu tegur people kalau jumpa. I tak tahu lah kalau dia sengaja macam nak perli ke apa, tapi dia selalu bagi salam. That's just so good of him.
Masa kat bawah, people panggil saya dari atas. Diaorang kata Selamat Hari Raya semua tu! Sweet je! Saya senyum and buat gesture Gong Xi Fa Cai (how do I even spell that thingy?) Then, saya buat love sign! Lepas tu, saya lari naik atas, ucap Selamat Hari Raya kat semua orang, except for the boys.
Mula-2, Faresha. Saya salam, kata cepat-2 "Selamat hari raya, saya minta maaf!" dalam Spongebob-like tone. Yes, memang bingit suara saya masa tu. Faresha tak nak salam dengan saya. Merajuk sebab bende ntah. HAHA XD. Pastu, saya tarik tangan dia, saya salam dia. Then, dia ketawa. HAHAR. Atiqah, saya peluk dia, rasanya! Aina pun saya peluk. Eh, bukan, dia peluk saya. Saya terperanjat masa tu. Tetiba je dia peluk. Salam lah dulu, kalau ye pun kan, jagi? Izzati, Faten, saya salam tapi wishes saya sama je. Ramai tanyaaa...
"RAYA DENGAN CHANYEOL KE TAHUN INI?"
Oh yeah, babehhh! Lepas lama sikit tu, kene tunggu smpai semua habis salam, barulah pengawas salam dgn cikgu. Masa salam dengan Teacher Faith, dia kata, "jangan lupa pakai MARY KAY!" Saya senyum. Then, saya salam teacher Kamilah and dia tanya teacher Faith, "siapa yang pakai Mary Kay?" Saya tak dengar apa teacher Faith kata. HAHA XD. Okay, saya kene bawa Mary Kay! Lupa nak masukkan dalam beg semalam!
Okay, tu je. Happy Friendship Day, my friends! <3 Love ya! Saranghaja! Let's love till the end of the world. I may not be perfect, but I'll try to be a good friend to you guys! Walaupun saya banyak terlepas cakap. HAHA XD. You know what I mean.
Assalammualaikum. Will not online for almost a week.
Love you guys, bubblebye ^_^
Labels: family, friends, random, Raya, scary, school, Story, voice
PAST ♥ FUTURE
|
The Angel♥
Links♥
Fanfics♥
Entries
_______________________________________
Bubblehye
Assalamualaikum! Greetings, aliens from Saturn! You've stepped into BDA's world. Accept me for who I am or just get out of here. I don't bite.
Blue Diamond Angel
_______________________________________
Say YO
_______________________________________
Sing With Me

_______________________________________
Big Claps
Basecode : Ana Min- Ji
Template : Sya Syahirah
Header : OneWifey
Tutorial : OneWifey
BestView : Google
______________________________________________________________________________________________
 Angel of Blue Diamond Saturn!
Mine ;
Name : A!da $abr!na
Nicknames : A!da/$abr!na/Angel/BDA/Blue Diamond Angel/Alien/Dodo/Clown/Aidada/Chanyeol's Wifey
Korean name : Park Angelina
Birthday : 14th May 1999
State : EXO Planet, Earth, Saturn
Status : Officially taken by Chanyeol
Likes ;
☆ Kpop
☆ Chanyeol
☆ Blogging
☆ McFlurry Oreo
☆ Geronimo Stilton
☆ Fanfics
☆ Rapping
Hates ;
☆ Anons
☆ Copypasters
☆ Kpop haters
☆ Haters
☆ Annoying person
☆ Liars
Facts ;
◕‿◕ Currently studying in SMART◕‿◕ I express my feelings through fictions◕‿◕ Sometimes I think I'm good in writing and sometimes I think I'm not◕‿◕ Deep inside me, I want to write an English novel on my own◕‿◕ Creating posters is one of my hobbies actually◕‿◕ Love to read English novels but never really finish reading every word in them◕‿◕ I can get so touched when I read sad fictions◕‿◕ I love to collect quotes from fictions◕‿◕ I only read angst fictions- kinda◕‿◕ Wish I can be fluent in Arabic, English, Korean, Japanese, Mandarin and Urdu ASAP◕‿◕ I don't really like to do the same thing over and over again. Get sick of it seriously◕‿◕ I have flaws but I'm thankful for that◕‿◕ I want someone who doesn't care about me embarrassing myself. Example: If I accidentally make fun of myself, then he would laugh and then he would say things like "haha you're so embarrassing but who cares? My love for you won't ever change." Cheesy enough heh?◕‿◕ And I want that someone to love me for being random. Example: When I write about random things out of the topic we're talking about, he would be saying things like, oh you're so random, why do I like you in the first place and such. Too cheesy I kennot◕‿◕ Sometimes I talk too much◕‿◕ I am so not romantic but I love romantic things but I'm so geli with all those romance thingy
"Capture well the moment because it is evanescent."
______________________________________________________________________________________________
 Blue Strawberry Chingus !

Sya-Syahirah | Ana Marlina | Ana Min-Ji | My Lost Star | You're Cold, I like! | Loving You Secretly | Can't You See? | Blue Diamond Angel | Chanyeol's Wifey | ASK BDA
______________________________________________________________________________________________
 Stories of De Angel

I express my feelings by writing stories.
Synopsis !
Prologue !
Chapter 1 !
Chapter 2 !
Coming soon !
______________________________________________________________________________________________
 My Asianfanfics Fictions
My Lost Star !
Can't You See? !
Coming soon !
______________________________________________________________________________________________
 Recommended Fanfics
My Crazy Hot Aliens !
My Crazy Hot Aliens II: The Invasion !
My Arranged Marriage with EXO-K's Sehun !
A Taste Of Your Own Medicine !
Murder In The Dark !
Yellow Dahlias !
Love Letters !
Coming Soon !
Pembawa Virus
I still get the tingly feelings inside me while I'm around him.
Assalammualaikum.
Before saya masuk tajuk mengarut-2 apa semua ni, lemme ucap Selamat Hari Raya Aidilfitri!
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!
(The combination of Aidil dan Shimi) RLAB. Kidding.
Saya menyusun 9999999 jari (as if I got all the jaris now), memohon berinfinity kemaafan from all of you yang telah disakitkan hati oleh saya. Oh My BM.
Kalau ada apa-2 salah, tersilap cakap atau memang sengaja silap cakap atau terkasar bahasa atau memang saya sengaja nak kasarkan bahasa saya atau terguris perasaan atau termengata atau tersakitkan hati ke apa,
saya minta maaf. Biasalah, nobody is perfect and I'm trying to be nobody. HAHAR.
Everyone deserves a second chance.
So, this year, I'm going to beraya dekat Malacca. Again? Yes, people, again and you know how annoyed I am about it. It's been 3 freaking years already! *sobs sobs*
And heck, if only I can drive, I'll drive to Malacca on the night before Hari Raya, not days before Hari Raya. I don't like being there, to be honest. I don't have anything to do there, seriously.
So, stop bout kampung.
Baju raya saya kaler kuning tahun ini! It's supposed to be blue! HAHA XD. Keluarga saya semua kuning. Tapi kuning saya sesat sebab kuning saya kuning cerah. But who cares? Still cantik baju tu tapi jarang. Benci betul. Kene pakai inner. Hang ingat kat Melaka tu sejuk sangat ke sampai nak kene pakai berlapis-lapis baju ni? Saya baru perasan baju tu jarang lepas dah beli -_-
Tudung saya pun, kaler kuning-2 coklat gitu. Labuh, kinda. Kasut saya kaler coklat. And saya tak tahu what will I look like bila dah pakai semua bende alah tu. Harap-2 tak buruk.
So, yeah, let's get into the topic!
Pembawa virus - a common nickname for me now.
Starting off with singing virus, then, killing virus, then, virus merepek BDA, then, virus bangang and now, I'm back with virus selsema.
It started off me sneezing on Tuesday, yes, the pisa exam or whatever the name was. I was sneezing all the time like heck, I couldn't control it and I even forgot to say "pineapple" when I was about to sneeze. Only God knew how painful, anooying, mengada and everything yang sama waktu dengannya I felt on that day. And I didn't give a damn about my results. All I care was me and only me. I was actually thinking of calling my dad to fetch me home cause I felt like catching a cold but then, after awhile, I felt better and for some reasons, I didn't feel like going home.
Skip skip skip...
Days later, people telling me I'm the pembawa virus selsema and when someone sneezed, they called me and told me I was the main reason why people sneezed in my class.
Hari Khamis tu, saya dah siap-siap bawa balik buku teks. Nasib baik beg saya besar. Yes, babeh, that's the biggest knapsack in the shop and it actually seems really kecik to me. HAHA XD. I love big bag cause I can put EVERYTHING in it!
Bila Jumaat, form 1,2,4 masuk dewan. Ada majlis khatam Al-Quran. Dapat chocolates. Oh yeah, babeh! Saya ada tolong balut sikit chocolates tu semua. And yeah, saya ambil yang kaler biru. Suara budak tu best gila-2 nak mampus masa persembahan lagu bende ntah tu! And masa part diaorg sebut Allah tu, gila best! Saya nak nangis! Tapi being a gentlegirl I am, chewah, saya tahan. Serious best performance tu! Saya rasa nak record and tengok again and again performance tu! T_T
Lepas je habis majlis tu, saya rasa lapar, so, saya cakap, "LAPAR!" kat Syafiqah. HAHA XD. Saya selalu cakap bende ni dalam kelas. Bila lapar, saya tak boleh duduk diam. Saya kene jalan-2, bising, dance or nyanyi-2. Tak boleh duduk and belajar je. Makin lapar lagi adalah! Saya baru perasan, saya ni hyper jugak, sometimes. Lagi-2 kalau puasa ni. Saya gi suruh kakak (Amira) menari but dia tak nak. Letih. Puasa. HAHA XD. Macam saya tak puasa, kan? Saya pun puasa jugak tapi saya hyper je.
Pernah satu hari tu, Zakirah bising kata dia dahaga. Then, terus saya ceramah dia. Saya kata...
"Puasa ajar kita untuk bersabar! Kita kene sabar! Tahan dahaga/lapar tu! Cuba awak bayangkan orang yang susah tu, kais pagi makan pagi, kais petang makan petang, kais malam makan malam! Kesian diaorang! Kita puasa untuk ajar kita bende-2 macam tu!"
The first sentence saya cakap tu, almost semua orang tengok saya, even Faresha yang duduk jauh drpd tempat Kirah. Shimi and fikri pun pandang. Malu, saya slip ke bawah, duduk kat lantai. Well, that's why people kata saya budak terbiar dalam kelas. saya seorang je yang selalu sangat duduk atas lantai.
Macam masa hari Rabu, masa Geo, saya pergi belakang, macam biasa. Tu rutin harian saya, nak buat guane? Then, kita nyanyi lagu Nonono. Izzati suruh saya menari lagu tu. saya buat hand gestures aje. Then, cikgu nampak and suruh kita menari kat depan. Dia bagi RM10. Tak hingin saya. Buat malu aje. Izzati kept on telling me to gi depan and menari lagu Nonono. Tak nak lah! Sexy! Urghhh...
Before tu, cikgu ada datang ke belakang and suruh saya pergi duduk tempat saya. Saya duduk kat tempat saya jap, but then, saya pergi balik kat belakang sebab Syahirah takde and Hamizah tgh cakap dengan Aifaa and Auni and Adlin tengah buat kerja. So, saya pergi belakang. And then, cikgu gi belakang lepas lama sikit, suruh saya duduk tmpt saya. saya terkejut, terus terduduk atas lantai. Nasib baik saya melutut je masa tu. Kalau berdiri, mesti sakit impact dia. Lepas tu, saya berdiri smbil menghadap kat cikgu and cikgu jalan ke depan (ke arah saya). Saya terkejut and takut dengan cikgu masa tu sebab he looked like a giant masa tu. Dah lah tinggi gila-2 nak mampus, 4 cm lebih tinggi drpd suami saya! Gila! Saya ke belakang and pergi kat meja Kirah.
First time saya takut kat someone sebab ketinggian dia.
Masa PJ/rehat, semua nak nyanyi lagu Growl tapi tak reti -_- Why?! Then, saya dengan Atiqah nak minta tolong Atina. But then, dia pun tak sure sangat. And dia shy-shy cat.
I think OME just makes me English getting worse cause I keep saying those stupid idioms/proverbs.
Oh yeah, also, hari tu birthday Aifaa, my baby sister! Happy birthday, adik! But dia malu nak nyanyi kat saya. Ada aku cekik budak ni kang - I told her that when she was all malu to sing in front of me.
Masa saya kemas beg, Aishah kata, Syafiqah dah tunggu saya. So, saya cepat-2 kemas beg and pergi kat Syafiqah. Kita suruh budak 1G beratur apa semua tu dulu. then, pergi kat kelas 1D. Sama je. Then, Shah(?) datang and cakap dengan Syafiqah pasal bende alah ni lah. Saya jalan tengah-2, belakang sikit. Diaorang sangat sweet together! HAHA XD. Saya tengah zoned out masa tu, so, saya tak perasan diaorang berhenti. Saya jalan pulak senget, pastu, saya terlanggar pakcik tu. Bila terlanggar tu, saya pegang bahu dia. Ergh, tu reflect saya -_- Sebab selalunya, kalau saya langgar adik-2 saya, saya pegang bahu diaorang. HAHA XD. Then, saya kata sorry. Pastu, masa nak suruh budak kelas 1A turun, ada cikgu. Masa tu saya clueless nak buat apa. Gila-2 clueless.
Lepas lama-2 tu, budak kelas 1K turun, ada seorang pakcik yang sangat familiar apa bende ntah nama dia ni, kata, "Selamat Hari Raya, kak!" Dia sangat... wow. Tak, dia tak handsome. Dia budak mengarut yang pernah kata bende kelakar masa nak minta pergi tandas drpd Ustzh Rohana masa kelab. Tapi dia terlalu friendly and that made me terkejut. HAHA XD. Dia selalu tegur people kalau jumpa. I tak tahu lah kalau dia sengaja macam nak perli ke apa, tapi dia selalu bagi salam. That's just so good of him.
Masa kat bawah, people panggil saya dari atas. Diaorang kata Selamat Hari Raya semua tu! Sweet je! Saya senyum and buat gesture Gong Xi Fa Cai (how do I even spell that thingy?) Then, saya buat love sign! Lepas tu, saya lari naik atas, ucap Selamat Hari Raya kat semua orang, except for the boys.
Mula-2, Faresha. Saya salam, kata cepat-2 "Selamat hari raya, saya minta maaf!" dalam Spongebob-like tone. Yes, memang bingit suara saya masa tu. Faresha tak nak salam dengan saya. Merajuk sebab bende ntah. HAHA XD. Pastu, saya tarik tangan dia, saya salam dia. Then, dia ketawa. HAHAR. Atiqah, saya peluk dia, rasanya! Aina pun saya peluk. Eh, bukan, dia peluk saya. Saya terperanjat masa tu. Tetiba je dia peluk. Salam lah dulu, kalau ye pun kan, jagi? Izzati, Faten, saya salam tapi wishes saya sama je. Ramai tanyaaa...
"RAYA DENGAN CHANYEOL KE TAHUN INI?"
Oh yeah, babehhh! Lepas lama sikit tu, kene tunggu smpai semua habis salam, barulah pengawas salam dgn cikgu. Masa salam dengan Teacher Faith, dia kata, "jangan lupa pakai MARY KAY!" Saya senyum. Then, saya salam teacher Kamilah and dia tanya teacher Faith, "siapa yang pakai Mary Kay?" Saya tak dengar apa teacher Faith kata. HAHA XD. Okay, saya kene bawa Mary Kay! Lupa nak masukkan dalam beg semalam!
Okay, tu je. Happy Friendship Day, my friends! <3 Love ya! Saranghaja! Let's love till the end of the world. I may not be perfect, but I'll try to be a good friend to you guys! Walaupun saya banyak terlepas cakap. HAHA XD. You know what I mean.
Assalammualaikum. Will not online for almost a week.
Love you guys, bubblebye ^_^
Labels: family, friends, random, Raya, scary, school, Story, voice
|