________________________________________________________________________________________
Saturday, March 9, 2013 | 10:35 PM | 0 Alien
Syafiqah terlanggar budak tu and I thought it was her classmate sebab dia cakap a bit kasar but in the end, budak tu is budak yang plg annoying in form dia, as I was told by Syafiqah.
Assalamualaikum.
Hey, people! Hello hello holla lalala. Lamanya tak update! Rindu.
As usual... Saya nak cerita pasal hari before-2 tapi saya tak nak tulis pasal hari Khamis. Sebab saya tak ingat apa yang berlaku hari tu, Bukannya tak ingat, ingat sangat but nothing special happened pasa hari tu, except for exam KKQ.
Susah gila-2 nak mampus!
Saya tak baca buku langsung! Part yang saya boleh jawab - tajwid. Saya memang suka tajwid dari darjah 4 lagi. Tapi kdg-2 terlupa. Tapi steady, tajwid KKQ F1 baru yang biasa, takde yang extraordinary yang saya tak pernah jumpa lagi. HAHA XD. Kalau fail or dapat C, saya redha. Tapi mungkin saya nangis. Waa :'(
Khamis tu birthday ayah saya. So, nenek saya ajak dinner kat luar. Then, sementara tunggu masa tu, saya cakap kat mak saya.
"Cuba teka saya dapat berapa Maths?"
"C?"
Dalam hati, teruk sangat tu. Saya senyum je. Saya cakap saya dapat A, but hampir dapat B. Then, dia cakap, okay lah tu. BI, 85. Dia okay aje. Arab pun, dia okay aje. HAHA XD. Saya tak beritahu markah Sejarah saya lagi. Nanti-2 baru saya nak bgtau.
IMITATING ME!
What did I mean by imitating me?
Semalam, ustaz suruh hafal surah Al-Imran ayat 26, 27. Saya gila-2 lupa pasal tu. So, saya rush lah hafal. Hafal, hafal, then, saya tengok Syahirah pergi baca kat ustaz. Lagi rasa nak rush. Lepas tu pulak, nampak Shimi dah habis baca kat ustaz. Lagilah rasa nak rush tu membuak-buak. Syahirah tak habis baca lagi dengan ustaz. Saya hafal ayat 27 tu, then, nampak Faresha tengah baca kat ustaz. Terus saya gi tunggu kat barisan menunggu.
Bila masa ada barisan menunggu?
Tak sampai 10 saat diri, saya terus pergi belakang, cakap dengan Faten. Tengah cakap, saya nampak Syahirah nak jalan pergi kat ustaz. Mana boleh, tempat saya tu! Tapi tak reserved lagi. HAHA XD. So, saya cepat-2 lari pergi depan. Syahirah nampak and dia senyum. HAHA XD.
Saya baca dulu kat ustaz. Saya dapat band 5. Ustaz cakap, boleh baca lagi untuk dpt band 6. Saya nak sangat band 6! So, saya pergi duduk kat tempat saya, lancarkan hafalan dan betulkan tajwid. Saya cabut spect sebab rasa serabut.
Bila bab menghafal, saya cepat serabut. Therefore, saya akan bergerak sambil hafal.
Bila serabut, cabut spect, pergi belakang and hafal. Mula-2, saya jalan back and forth kat belakang tu, hafal. Then, Aishah and Faten sekali hafal sambil jalan-2 kat belakang. So, saya pergi jalan sekeliling kelas sambil hafal. Ayat 27 tak ada masalah but ayat 26, saya asyik-2 lupa perkatan tukti. HAHA XD. So, kene baca balik. Saya sampai ketuk-2 jari saya kat tangan sambil hafal. Saya pusing gila banyak kali.
Tengah hafal sambil pusing-2 tu, saya dengar budak laki cakap pasal bende ntah masa saya jalan tepi diaorg. Saya tengah ketuk-2 jari saya kat palm saya sambil hafal. Then, Aidil tiru, rasanya. Saya buat bodo aje. Then, saya kept on buat bende alah tu. Takde masa saya nak kisah pasal diaorang. Masa saya otw ke belakang, saya jalan and then, bila dah sampai belakang, saya lompat and pusing ke depan. Then, saya ternampak Aidil tiru sebiji-sebiji everything yang saya buat! Budak-2 lelaki lain ketawa.
Saya cupped my face and duduk yang tak berapa nak duduk kat lantai tu. Saya try stop kejap, mana tahu saya boleh cepat hafal bila buat gitu. But nah, tak berapa nak lancar. Saya tak suka. Tajwid kene betul! Saya pandang je depan, nampak Aidil and there he was, imitating me.
Annoyed, saya bangun and jalan sekeliling kelas balik. Saya try banyak kali. Saya pusing banyak kali. Selagi tak lancar, saya tak akan duduk kat tempat saya. Saya tak endahkan budak-2 lelaki tu. Diaorang buat apa pun saya tak tahu, Yang saya tahu, masa saya jalan, Nisa cakap, diaorang meniru saya. Saya stop, pandang diaorang, nampak Aidil buat bende ntah. Saya tak pakai spect, tak jelas sangat. Tapi nampaklah yang dia kinda macam imitate bende yang saya buat tadi.
Habis Agama, still tak baca kat ustaz. Masa rehat saya gi, but ustaz tak ada dekat bilik guru. Lepas rehat, BI. Kita belajar short story One is One and All Alone written by Nicholas Fisk. Ke tak? Saya tulis aje. HAHA XD. Trish has a clone, then, teacher cakap something pasal imitate. Saya pandang Aidil. Teacher cakap...
"If someone imitates you, you can slap him or her"
Or something like that lah. Then, teacher cakap lagi...
"But then, him or her will slap you back"
Aihh, spoil mood aje. HAHA XD. To be honest, saya tak pernah aware or macam takut kat guys yang sama umur dengan saya. But Aidil ni lain. Dia creepy gila. Saya tak tahu kenapa but dia orang first yang buat saya macam aware nak buat something kat dia. Tapi saya tak buat apa pun.
Saya baik :D
Then, tadi, masa kat sekolah, before sesi penggambaran, kita pergi bengkel. But then, sapa ntah cakap, pergi masuk kelas. So, kita otw masuk kelas. Kat tangga, nampak people kerumun cikgu Tarmizi. Dia pakai baju hitam! Saya pergi tengok. Then, diaorang ckp, cg Tarmizi ganti cg diaorang yang KT. So, PK kene gi bengkel. Bila kita pusing nak gi bengkel, Izz cakap, masuk kelas. So, kita naik kelas. Susun kedudukan and such lah.
Before turun, masa first tu, kita dah susun kedudukan dah. Saya dah ukur ketinggian dalam kelas. Saya antara 6 orang perempuan yang paling pendek dalam kelas. Sedihnya! Kenapa? Saya akan minum protein banyak-2! Saya punya kedudukan sebelah Aifaa and Hanis. Oh my adik! Depan saya, Izzati and Amira. HAHA XD. Serious cakap, freestyle "ONE SHOT" kitaorang memang buruk. Or saya je yang fikir gitu?
Masa dia cakap freestyle, saya dah fikir nak buat One Shot and then, tiba-2, Auni cakap, "One Shot" so, saya and Aifaa buat style One Shot. Izzati pun buat, rasanya. Kakak buat style One Shot bila kali kedua tu. Saya rasa muka saya buruk gila-2 nak mampus. Oh my...
Then, PK turun, pergi bengkel but then, cg cakap, tinggal 10 minit aje lagi. So, cikgu suruh naik kelas Saya nampak Danish, anak cikgu Hidayati. Cutenya! Saya hesitated nak pergi dekat dengan Danish. So, saya senyum je. Dia tengok saya dengan mata besar dia tu. Cutenya! Lepas beberapa saat, saya pergi dekat Danish and pegang pipi dia. Then, semua kerumun dia. Saya kat tepi dia tapi jauh sikit. Aina, Auni and Aifaa kat belakang cikgu. Dia tengok je kita masa mula-2 tu. Cikgu cakap, pergilah masuk kelas. Kita tak nak. Nak main dengan dia lama-2. Masa tu, dia tengah makan. Lepas tu, dia lambai kat kita banyak kali. Dia excited lepas lama-2 tu! Dia macam malu-2 itu.
Danish banyak lambai kat saya. Then, dia pusing malu-2. Saya squealed. Dia sangat cute! Izz cakap, dia lambai sebab dia nak suruh saya pergi. HAHA XD. Tak mungkin! Saya tak akan pergi. LOLOLOL. Aifaa lambai kat dia. Dia pun lambai kat adik saya. Tahulah adik saya tu cute ^_^ Turun-temurun daripada saya. HAHA XD. Oh yeah, baby.
Cikgu banyak kali suruh kita masuk kelas. Halau nampak. Hehehe...
Then, Shimi and Fikri masuk bilik guru, buat apa ntah. Aina cakap, tu Kakak Mimi. Tiba-2, Danish jadi macam marah. Takut Amira ke sapa ntah yang tengok muka dia. So cute! Lepas tu, dia okay dah. Dia senyum. Nampak sangat dia tak suka kehadiran Kakak Mimi tu. HAHA XD. But Shimi tak keluar lagi dari bilik guru tu.
Lepas lama tu, cikgu basuh tangan and mulut dia. Then, dia cakap, "Bye Bye" sambil lambai. Eh, budak ni, jangan cakap gitu! Kakak tak nak pergi! Tak nak! Tak nak! Cikgu pegang dia. Semua dah nak blah. Diaorang semua dah diri elok-2 and otw nak keluar. Aina pergi kat Danish, pegang Danish, nak salam. But then, Danish macam tarik tangan dia. Saya pun gi kat Danish, saya pegang tangan dia. Saya tengok, cikgu tak pandang sini. Dia cakap dengan Fikri, kalau tak silap saya. Saya pun, apa lagi?
Green light, line clear, ready, set, go!
I KISSED HIS CHEEK!
Then, Aina jealous gila! Dia pukul saya banyak kali! Tahu lah jealous! HAHA XD. Saya sangat happy! Gla-2 happy masa tu! Saya tak tahu whether Shimi and Fikri nampak saya kissed Danish, but saya tak kisah. Saya sangat happy masa tu! Macam orang gila saya ingat kat Danish! Kat naik tangga, kakak Amira cakap, tukar lagu "I Got A Boy" jadi "I Kissed A Boy". So, saya nyanyi gitu. Hehehe...
Dalam kelas, Aina tulis...
AIDA KISSED A BOY!
Saya tengah letak buku dalam meja, malas nak padam bende alah tu. Then, kakak tulis something kat whiteboard and then, dia padam. Saya cakap kat kakak, tlg padam bende alah tu. Then, kita undi, majoriti tak nak padam. Then, Aina cakap, tulis dia kelas form 2! Then, Aina tulis, dia kelas 2 apa ntah. HAHA XD. Saya tak sure whether batch 99' SMART ada tak nama tu. Rasa macam takde. Saya tak kenal sangat yang lelaki. Tapi rasa macam takde. Ke ada? Rasa takde.
Saya state, dia bakal suami saya. Ohohoho. Diaorang cakap, saya terlalu tua untuk Danish. Eleh, beza 13 tahun aje! Takde lah tua sangat. But... Tua lah jugak sebenarnya. HAHA XD.
Tiba-2, cikgu Nida masuk kelas and dia nampak bnde alah kat whiteboard tu. Aina pun cakap bende sama. Saya cepat-2 gi padam bende alah tu. Then, cikgu cakap, "tak lah. Mesti awak cium ayah awak sebelum pergi sekolah, kan?" Saya angguk. "Betul tu!" Then, Aina cakap, "baru je cikgu! Kita nampak!" Auni angguk. HAHA XD.
Then, saya explain kat cikgu, tu anak cg Hidayati, baru 1 tahun! Takpelah kalau saya nak kiss dia ke apa. Tau lah semua jealous dengan saya sebab tak dapat kiss Danish! HAHA XD.
Masa lepas rehat, Adlin cakap, dia ah tahu saya kissed a boy. HAHA XD. Nasib baik dia aje yang tahu. Belum satu kelas tahu lagi. Steady... My twin pun tak tahu lagi. Hehehe...
Saya nak tulis lirik lagu I KISSED A BOY kejap lagi.
Masa Sejarah, cikgu nak bagi markah. Then, Atiqah ajak saya teman gi mana ntah. Saya pun, ikut je lah. Ingatkan dia nak suruh tolong ambil kertas exam. Tapi kertas exam rasanya ada dekat kita. Then, lepas keluar, saya tanya dia, dia nak pergi mana
Tadi, saya try nak tolong my twin dapat A for Sejarah. Kesian dia. Saya ingat dia biase aje apat B, rupa-rupanyam dia nangis. Saya rasa dia nangis lepas saya tanya. Sebab lepas saya tanya and cakap kat Izzati, Aina gi kat Hamizah. Lepas tu, saya gi kat Hamizah jugak. Muka dia sedih. Dia macam baru lepas nangis. But then, saya gi belakang, sebab saya tak aware pasal tu. Then, Aina bgtau yang dia nangis. Saya kesian kat dia.
Trust me, I know how sad it is to get B, especially when you are just so damn close to get A!
So, saya gi depan, tengok kertas exam dia. Dia cari soalan yang boleh tambahkan dia markah. Aina pun gi depan. Aina suruh saya nyanyi lagu Mary Had A Little Lamb. Saya pun terus nyanyi guna suara husky-crazy saya. Syahirah ketawa masa saya nyanyi. Auni pandang saya semacam. Shimi yang jauh tengok saya macam saya orang gila. Memang nak kene Mimi ni! Then, saya nyanyi lagi lagu ntah apa-2. And Mimi kept on tengok macam saya ni orang gila.
Saya stopped nyanyi and tolong Hamizah cari markah. Saya check satu-2 soalan tu. Memang confirm salah. Then, saya nampak satu target. Soalan 14. Ramai orang salah, except for a few people. Saya cakap dengna Hamizah pasal tu. Auni dengar. Dia sokong. Dia cakap, cemerlang maksud dia lain. Then, saya pergi kat cikgu. Saya tanya pasal soalan 14 tu dulu. Cikgu cakap, batullah jawapan dia B. Then, cikgu cakap, cikgu dapat jawapan dia from buku teks. Dalam buku tulis, dia tulis bijak, bukan cemerlang. Then, cikgu cakap, tengok aras dia. TP. Kene fikir rationally or logically guna akal lah. Cikgu cakap, cemerlang maksud dia sama dengan bijak. Tapi ramai yang cakap lain. Saya sekali lah! Cikgu cakap, cari soalan lain!
Saya cakap, cemerlang ni lain sangat. Saya siap tunjuk kat cikgu maksud cemerlang kat buku teks Sivik tu! Cikgu tak puas hati. Cikgu suruh pergi cari kamus dewan! Saya nak gi cari but before that, saya cari kamus BM-BI. Then, saya ajak Auni pergi cari kamus dewan or tanya cg BM. Kita gi bilik guru, tengok, cg Anuaruddin tak ada kat meja dia. Then, nampak cikgu Mela. Auni tanya, dia cikgu apa? Dia cakap, dia cikgu bahasa. Kita terus tanya, cemerlang dengan bijak maksud dia sama or lain? Cikgu cakap lain. Cikgu buka kamus bende ntah tu. Then, cikgu suruh kita salin maksud tu.
Ternyata, lain gila maksud dia!
Saya dengan Auni pergi naik kelas, saya terus serbu cikgu. Lain! but then, cikgu cakap, nanti cikgu bincang dengan cikgu Sejarah lain. Saya harap my twin dapat A for Sejarah. Sikit aje lagi! Then, Aina, Syahirah and sapa lagi cakap, jawapan tu mmg B. Aina tak bagi saya cakap sebenarnya. Berapa kali dia cakap ntah. Saya pun lupa. HAHA XD. Dia cakap, kesian kat sapa yang dapat 80% yang buat jawapan B. Masalahnya, saya tak tahu pun Aishah dah dapat 80% masa tu. And saya tak tahu pun dia buat B. Cikgu pun bagi kita fight against jawapan tu. So, bila cikgu dah bagi, kita gunakanlah chance tu.
Saya believe ada lagi people yang buat C yang dapat 68 or 78 yang lain. Mana tahu... Sebab saya rasa ramai buat C. Kita tengok je lah jawapan tu nanti. Kalau salah, salahlah. Tak dapatlah Hamizah A. And confirm lah Aina dapat no. 1. Tapi at least kita try fight. Saya tak kisah kalau markah saya tambah ke tak. Still gred sama. Masalahnya, Hamizah ni. Antara A or B. Sikit je lagi. Kene fight lah. Rasanya kalau awak dapat 78 pun, awak akan fight. Menipu sgt kalau ckp, awk akan biar je awk dpt 78%. Try to be in her shoes and you'll know how bad it feels to get 78.
Hmmm... Okay lah. Tu je. Saya rasa dah panjang dah. Assalammualaikum.
Love you guys, bubblebye ^_^
Labels: annoy, answers, exam, fight, friends
PAST ♥ FUTURE
|
The Angel♥
Links♥
Fanfics♥
Entries
_______________________________________
Bubblehye
Assalamualaikum! Greetings, aliens from Saturn! You've stepped into BDA's world. Accept me for who I am or just get out of here. I don't bite.
Blue Diamond Angel
_______________________________________
Say YO
_______________________________________
Sing With Me

_______________________________________
Big Claps
Basecode : Ana Min- Ji
Template : Sya Syahirah
Header : OneWifey
Tutorial : OneWifey
BestView : Google
______________________________________________________________________________________________
 Angel of Blue Diamond Saturn!
Mine ;
Name : A!da $abr!na
Nicknames : A!da/$abr!na/Angel/BDA/Blue Diamond Angel/Alien/Dodo/Clown/Aidada/Chanyeol's Wifey
Korean name : Park Angelina
Birthday : 14th May 1999
State : EXO Planet, Earth, Saturn
Status : Officially taken by Chanyeol
Likes ;
☆ Kpop
☆ Chanyeol
☆ Blogging
☆ McFlurry Oreo
☆ Geronimo Stilton
☆ Fanfics
☆ Rapping
Hates ;
☆ Anons
☆ Copypasters
☆ Kpop haters
☆ Haters
☆ Annoying person
☆ Liars
Facts ;
◕‿◕ Currently studying in SMART◕‿◕ I express my feelings through fictions◕‿◕ Sometimes I think I'm good in writing and sometimes I think I'm not◕‿◕ Deep inside me, I want to write an English novel on my own◕‿◕ Creating posters is one of my hobbies actually◕‿◕ Love to read English novels but never really finish reading every word in them◕‿◕ I can get so touched when I read sad fictions◕‿◕ I love to collect quotes from fictions◕‿◕ I only read angst fictions- kinda◕‿◕ Wish I can be fluent in Arabic, English, Korean, Japanese, Mandarin and Urdu ASAP◕‿◕ I don't really like to do the same thing over and over again. Get sick of it seriously◕‿◕ I have flaws but I'm thankful for that◕‿◕ I want someone who doesn't care about me embarrassing myself. Example: If I accidentally make fun of myself, then he would laugh and then he would say things like "haha you're so embarrassing but who cares? My love for you won't ever change." Cheesy enough heh?◕‿◕ And I want that someone to love me for being random. Example: When I write about random things out of the topic we're talking about, he would be saying things like, oh you're so random, why do I like you in the first place and such. Too cheesy I kennot◕‿◕ Sometimes I talk too much◕‿◕ I am so not romantic but I love romantic things but I'm so geli with all those romance thingy
"Capture well the moment because it is evanescent."
______________________________________________________________________________________________
 Blue Strawberry Chingus !

Sya-Syahirah | Ana Marlina | Ana Min-Ji | My Lost Star | You're Cold, I like! | Loving You Secretly | Can't You See? | Blue Diamond Angel | Chanyeol's Wifey | ASK BDA
______________________________________________________________________________________________
 Stories of De Angel

I express my feelings by writing stories.
Synopsis !
Prologue !
Chapter 1 !
Chapter 2 !
Coming soon !
______________________________________________________________________________________________
 My Asianfanfics Fictions
My Lost Star !
Can't You See? !
Coming soon !
______________________________________________________________________________________________
 Recommended Fanfics
My Crazy Hot Aliens !
My Crazy Hot Aliens II: The Invasion !
My Arranged Marriage with EXO-K's Sehun !
A Taste Of Your Own Medicine !
Murder In The Dark !
Yellow Dahlias !
Love Letters !
Coming Soon !
Imitating Me + I Kissed A Boy
Syafiqah terlanggar budak tu and I thought it was her classmate sebab dia cakap a bit kasar but in the end, budak tu is budak yang plg annoying in form dia, as I was told by Syafiqah.
Assalamualaikum.
Hey, people! Hello hello holla lalala. Lamanya tak update! Rindu.
As usual... Saya nak cerita pasal hari before-2 tapi saya tak nak tulis pasal hari Khamis. Sebab saya tak ingat apa yang berlaku hari tu, Bukannya tak ingat, ingat sangat but nothing special happened pasa hari tu, except for exam KKQ.
Susah gila-2 nak mampus!
Saya tak baca buku langsung! Part yang saya boleh jawab - tajwid. Saya memang suka tajwid dari darjah 4 lagi. Tapi kdg-2 terlupa. Tapi steady, tajwid KKQ F1 baru yang biasa, takde yang extraordinary yang saya tak pernah jumpa lagi. HAHA XD. Kalau fail or dapat C, saya redha. Tapi mungkin saya nangis. Waa :'(
Khamis tu birthday ayah saya. So, nenek saya ajak dinner kat luar. Then, sementara tunggu masa tu, saya cakap kat mak saya.
"Cuba teka saya dapat berapa Maths?"
"C?"
Dalam hati, teruk sangat tu. Saya senyum je. Saya cakap saya dapat A, but hampir dapat B. Then, dia cakap, okay lah tu. BI, 85. Dia okay aje. Arab pun, dia okay aje. HAHA XD. Saya tak beritahu markah Sejarah saya lagi. Nanti-2 baru saya nak bgtau.
IMITATING ME!
What did I mean by imitating me?
Semalam, ustaz suruh hafal surah Al-Imran ayat 26, 27. Saya gila-2 lupa pasal tu. So, saya rush lah hafal. Hafal, hafal, then, saya tengok Syahirah pergi baca kat ustaz. Lagi rasa nak rush. Lepas tu pulak, nampak Shimi dah habis baca kat ustaz. Lagilah rasa nak rush tu membuak-buak. Syahirah tak habis baca lagi dengan ustaz. Saya hafal ayat 27 tu, then, nampak Faresha tengah baca kat ustaz. Terus saya gi tunggu kat barisan menunggu.
Bila masa ada barisan menunggu?
Tak sampai 10 saat diri, saya terus pergi belakang, cakap dengan Faten. Tengah cakap, saya nampak Syahirah nak jalan pergi kat ustaz. Mana boleh, tempat saya tu! Tapi tak reserved lagi. HAHA XD. So, saya cepat-2 lari pergi depan. Syahirah nampak and dia senyum. HAHA XD.
Saya baca dulu kat ustaz. Saya dapat band 5. Ustaz cakap, boleh baca lagi untuk dpt band 6. Saya nak sangat band 6! So, saya pergi duduk kat tempat saya, lancarkan hafalan dan betulkan tajwid. Saya cabut spect sebab rasa serabut.
Bila bab menghafal, saya cepat serabut. Therefore, saya akan bergerak sambil hafal.
Bila serabut, cabut spect, pergi belakang and hafal. Mula-2, saya jalan back and forth kat belakang tu, hafal. Then, Aishah and Faten sekali hafal sambil jalan-2 kat belakang. So, saya pergi jalan sekeliling kelas sambil hafal. Ayat 27 tak ada masalah but ayat 26, saya asyik-2 lupa perkatan tukti. HAHA XD. So, kene baca balik. Saya sampai ketuk-2 jari saya kat tangan sambil hafal. Saya pusing gila banyak kali.
Tengah hafal sambil pusing-2 tu, saya dengar budak laki cakap pasal bende ntah masa saya jalan tepi diaorg. Saya tengah ketuk-2 jari saya kat palm saya sambil hafal. Then, Aidil tiru, rasanya. Saya buat bodo aje. Then, saya kept on buat bende alah tu. Takde masa saya nak kisah pasal diaorang. Masa saya otw ke belakang, saya jalan and then, bila dah sampai belakang, saya lompat and pusing ke depan. Then, saya ternampak Aidil tiru sebiji-sebiji everything yang saya buat! Budak-2 lelaki lain ketawa.
Saya cupped my face and duduk yang tak berapa nak duduk kat lantai tu. Saya try stop kejap, mana tahu saya boleh cepat hafal bila buat gitu. But nah, tak berapa nak lancar. Saya tak suka. Tajwid kene betul! Saya pandang je depan, nampak Aidil and there he was, imitating me.
Annoyed, saya bangun and jalan sekeliling kelas balik. Saya try banyak kali. Saya pusing banyak kali. Selagi tak lancar, saya tak akan duduk kat tempat saya. Saya tak endahkan budak-2 lelaki tu. Diaorang buat apa pun saya tak tahu, Yang saya tahu, masa saya jalan, Nisa cakap, diaorang meniru saya. Saya stop, pandang diaorang, nampak Aidil buat bende ntah. Saya tak pakai spect, tak jelas sangat. Tapi nampaklah yang dia kinda macam imitate bende yang saya buat tadi.
Habis Agama, still tak baca kat ustaz. Masa rehat saya gi, but ustaz tak ada dekat bilik guru. Lepas rehat, BI. Kita belajar short story One is One and All Alone written by Nicholas Fisk. Ke tak? Saya tulis aje. HAHA XD. Trish has a clone, then, teacher cakap something pasal imitate. Saya pandang Aidil. Teacher cakap...
"If someone imitates you, you can slap him or her"
Or something like that lah. Then, teacher cakap lagi...
"But then, him or her will slap you back"
Aihh, spoil mood aje. HAHA XD. To be honest, saya tak pernah aware or macam takut kat guys yang sama umur dengan saya. But Aidil ni lain. Dia creepy gila. Saya tak tahu kenapa but dia orang first yang buat saya macam aware nak buat something kat dia. Tapi saya tak buat apa pun.
Saya baik :D
Then, tadi, masa kat sekolah, before sesi penggambaran, kita pergi bengkel. But then, sapa ntah cakap, pergi masuk kelas. So, kita otw masuk kelas. Kat tangga, nampak people kerumun cikgu Tarmizi. Dia pakai baju hitam! Saya pergi tengok. Then, diaorang ckp, cg Tarmizi ganti cg diaorang yang KT. So, PK kene gi bengkel. Bila kita pusing nak gi bengkel, Izz cakap, masuk kelas. So, kita naik kelas. Susun kedudukan and such lah.
Before turun, masa first tu, kita dah susun kedudukan dah. Saya dah ukur ketinggian dalam kelas. Saya antara 6 orang perempuan yang paling pendek dalam kelas. Sedihnya! Kenapa? Saya akan minum protein banyak-2! Saya punya kedudukan sebelah Aifaa and Hanis. Oh my adik! Depan saya, Izzati and Amira. HAHA XD. Serious cakap, freestyle "ONE SHOT" kitaorang memang buruk. Or saya je yang fikir gitu?
Masa dia cakap freestyle, saya dah fikir nak buat One Shot and then, tiba-2, Auni cakap, "One Shot" so, saya and Aifaa buat style One Shot. Izzati pun buat, rasanya. Kakak buat style One Shot bila kali kedua tu. Saya rasa muka saya buruk gila-2 nak mampus. Oh my...
Then, PK turun, pergi bengkel but then, cg cakap, tinggal 10 minit aje lagi. So, cikgu suruh naik kelas Saya nampak Danish, anak cikgu Hidayati. Cutenya! Saya hesitated nak pergi dekat dengan Danish. So, saya senyum je. Dia tengok saya dengan mata besar dia tu. Cutenya! Lepas beberapa saat, saya pergi dekat Danish and pegang pipi dia. Then, semua kerumun dia. Saya kat tepi dia tapi jauh sikit. Aina, Auni and Aifaa kat belakang cikgu. Dia tengok je kita masa mula-2 tu. Cikgu cakap, pergilah masuk kelas. Kita tak nak. Nak main dengan dia lama-2. Masa tu, dia tengah makan. Lepas tu, dia lambai kat kita banyak kali. Dia excited lepas lama-2 tu! Dia macam malu-2 itu.
Danish banyak lambai kat saya. Then, dia pusing malu-2. Saya squealed. Dia sangat cute! Izz cakap, dia lambai sebab dia nak suruh saya pergi. HAHA XD. Tak mungkin! Saya tak akan pergi. LOLOLOL. Aifaa lambai kat dia. Dia pun lambai kat adik saya. Tahulah adik saya tu cute ^_^ Turun-temurun daripada saya. HAHA XD. Oh yeah, baby.
Cikgu banyak kali suruh kita masuk kelas. Halau nampak. Hehehe...
Then, Shimi and Fikri masuk bilik guru, buat apa ntah. Aina cakap, tu Kakak Mimi. Tiba-2, Danish jadi macam marah. Takut Amira ke sapa ntah yang tengok muka dia. So cute! Lepas tu, dia okay dah. Dia senyum. Nampak sangat dia tak suka kehadiran Kakak Mimi tu. HAHA XD. But Shimi tak keluar lagi dari bilik guru tu.
Lepas lama tu, cikgu basuh tangan and mulut dia. Then, dia cakap, "Bye Bye" sambil lambai. Eh, budak ni, jangan cakap gitu! Kakak tak nak pergi! Tak nak! Tak nak! Cikgu pegang dia. Semua dah nak blah. Diaorang semua dah diri elok-2 and otw nak keluar. Aina pergi kat Danish, pegang Danish, nak salam. But then, Danish macam tarik tangan dia. Saya pun gi kat Danish, saya pegang tangan dia. Saya tengok, cikgu tak pandang sini. Dia cakap dengan Fikri, kalau tak silap saya. Saya pun, apa lagi?
Green light, line clear, ready, set, go!
I KISSED HIS CHEEK!
Then, Aina jealous gila! Dia pukul saya banyak kali! Tahu lah jealous! HAHA XD. Saya sangat happy! Gla-2 happy masa tu! Saya tak tahu whether Shimi and Fikri nampak saya kissed Danish, but saya tak kisah. Saya sangat happy masa tu! Macam orang gila saya ingat kat Danish! Kat naik tangga, kakak Amira cakap, tukar lagu "I Got A Boy" jadi "I Kissed A Boy". So, saya nyanyi gitu. Hehehe...
Dalam kelas, Aina tulis...
AIDA KISSED A BOY!
Saya tengah letak buku dalam meja, malas nak padam bende alah tu. Then, kakak tulis something kat whiteboard and then, dia padam. Saya cakap kat kakak, tlg padam bende alah tu. Then, kita undi, majoriti tak nak padam. Then, Aina cakap, tulis dia kelas form 2! Then, Aina tulis, dia kelas 2 apa ntah. HAHA XD. Saya tak sure whether batch 99' SMART ada tak nama tu. Rasa macam takde. Saya tak kenal sangat yang lelaki. Tapi rasa macam takde. Ke ada? Rasa takde.
Saya state, dia bakal suami saya. Ohohoho. Diaorang cakap, saya terlalu tua untuk Danish. Eleh, beza 13 tahun aje! Takde lah tua sangat. But... Tua lah jugak sebenarnya. HAHA XD.
Tiba-2, cikgu Nida masuk kelas and dia nampak bnde alah kat whiteboard tu. Aina pun cakap bende sama. Saya cepat-2 gi padam bende alah tu. Then, cikgu cakap, "tak lah. Mesti awak cium ayah awak sebelum pergi sekolah, kan?" Saya angguk. "Betul tu!" Then, Aina cakap, "baru je cikgu! Kita nampak!" Auni angguk. HAHA XD.
Then, saya explain kat cikgu, tu anak cg Hidayati, baru 1 tahun! Takpelah kalau saya nak kiss dia ke apa. Tau lah semua jealous dengan saya sebab tak dapat kiss Danish! HAHA XD.
Masa lepas rehat, Adlin cakap, dia ah tahu saya kissed a boy. HAHA XD. Nasib baik dia aje yang tahu. Belum satu kelas tahu lagi. Steady... My twin pun tak tahu lagi. Hehehe...
Saya nak tulis lirik lagu I KISSED A BOY kejap lagi.
Masa Sejarah, cikgu nak bagi markah. Then, Atiqah ajak saya teman gi mana ntah. Saya pun, ikut je lah. Ingatkan dia nak suruh tolong ambil kertas exam. Tapi kertas exam rasanya ada dekat kita. Then, lepas keluar, saya tanya dia, dia nak pergi mana
Tadi, saya try nak tolong my twin dapat A for Sejarah. Kesian dia. Saya ingat dia biase aje apat B, rupa-rupanyam dia nangis. Saya rasa dia nangis lepas saya tanya. Sebab lepas saya tanya and cakap kat Izzati, Aina gi kat Hamizah. Lepas tu, saya gi kat Hamizah jugak. Muka dia sedih. Dia macam baru lepas nangis. But then, saya gi belakang, sebab saya tak aware pasal tu. Then, Aina bgtau yang dia nangis. Saya kesian kat dia.
Trust me, I know how sad it is to get B, especially when you are just so damn close to get A!
So, saya gi depan, tengok kertas exam dia. Dia cari soalan yang boleh tambahkan dia markah. Aina pun gi depan. Aina suruh saya nyanyi lagu Mary Had A Little Lamb. Saya pun terus nyanyi guna suara husky-crazy saya. Syahirah ketawa masa saya nyanyi. Auni pandang saya semacam. Shimi yang jauh tengok saya macam saya orang gila. Memang nak kene Mimi ni! Then, saya nyanyi lagi lagu ntah apa-2. And Mimi kept on tengok macam saya ni orang gila.
Saya stopped nyanyi and tolong Hamizah cari markah. Saya check satu-2 soalan tu. Memang confirm salah. Then, saya nampak satu target. Soalan 14. Ramai orang salah, except for a few people. Saya cakap dengna Hamizah pasal tu. Auni dengar. Dia sokong. Dia cakap, cemerlang maksud dia lain. Then, saya pergi kat cikgu. Saya tanya pasal soalan 14 tu dulu. Cikgu cakap, batullah jawapan dia B. Then, cikgu cakap, cikgu dapat jawapan dia from buku teks. Dalam buku tulis, dia tulis bijak, bukan cemerlang. Then, cikgu cakap, tengok aras dia. TP. Kene fikir rationally or logically guna akal lah. Cikgu cakap, cemerlang maksud dia sama dengan bijak. Tapi ramai yang cakap lain. Saya sekali lah! Cikgu cakap, cari soalan lain!
Saya cakap, cemerlang ni lain sangat. Saya siap tunjuk kat cikgu maksud cemerlang kat buku teks Sivik tu! Cikgu tak puas hati. Cikgu suruh pergi cari kamus dewan! Saya nak gi cari but before that, saya cari kamus BM-BI. Then, saya ajak Auni pergi cari kamus dewan or tanya cg BM. Kita gi bilik guru, tengok, cg Anuaruddin tak ada kat meja dia. Then, nampak cikgu Mela. Auni tanya, dia cikgu apa? Dia cakap, dia cikgu bahasa. Kita terus tanya, cemerlang dengan bijak maksud dia sama or lain? Cikgu cakap lain. Cikgu buka kamus bende ntah tu. Then, cikgu suruh kita salin maksud tu.
Ternyata, lain gila maksud dia!
Saya dengan Auni pergi naik kelas, saya terus serbu cikgu. Lain! but then, cikgu cakap, nanti cikgu bincang dengan cikgu Sejarah lain. Saya harap my twin dapat A for Sejarah. Sikit aje lagi! Then, Aina, Syahirah and sapa lagi cakap, jawapan tu mmg B. Aina tak bagi saya cakap sebenarnya. Berapa kali dia cakap ntah. Saya pun lupa. HAHA XD. Dia cakap, kesian kat sapa yang dapat 80% yang buat jawapan B. Masalahnya, saya tak tahu pun Aishah dah dapat 80% masa tu. And saya tak tahu pun dia buat B. Cikgu pun bagi kita fight against jawapan tu. So, bila cikgu dah bagi, kita gunakanlah chance tu.
Saya believe ada lagi people yang buat C yang dapat 68 or 78 yang lain. Mana tahu... Sebab saya rasa ramai buat C. Kita tengok je lah jawapan tu nanti. Kalau salah, salahlah. Tak dapatlah Hamizah A. And confirm lah Aina dapat no. 1. Tapi at least kita try fight. Saya tak kisah kalau markah saya tambah ke tak. Still gred sama. Masalahnya, Hamizah ni. Antara A or B. Sikit je lagi. Kene fight lah. Rasanya kalau awak dapat 78 pun, awak akan fight. Menipu sgt kalau ckp, awk akan biar je awk dpt 78%. Try to be in her shoes and you'll know how bad it feels to get 78.
Hmmm... Okay lah. Tu je. Saya rasa dah panjang dah. Assalammualaikum.
Love you guys, bubblebye ^_^
Labels: annoy, answers, exam, fight, friends
|