Express The Angel
The AngelLinksFanficsEntries

________________________________________________________________________________________
Friday, July 18, 2014 | 10:49 PM | 0 Alien
Assalamualaikum.


Finally, PT3 Geo and Sej dah over yeay *clap clap* *throw confetti* *dance all night long* Alright, cerita pasal tu sekejap.

Sejarah saya siapkan hari Rabu tu, 16/7, masa sebelum koko. Memang tangan rasa macam nak patah aje bila tulis. Rasa gelabah pula tetiba. Haha and suddenly mind jadi blank bila nak buat rumusan. Gosh. 

Geo pula, saya siapkan hari Khamis tu, 17/7, masa sebelum rehat. Saya rasa nak menangis masa pagi2 tu sebab saya tak tahu nak tulis apa as huraian bagi isi berlaku kemalangan. Sobs. 

Lepas tu, bila dah siap Geo, takde paperclip pula. Then, stapler aje lah. Saya macam hape je stapler lepas tu Aina tolong. But then, fail saya hilang. Gosh. But bila dah jumpa fail, kertas tu pula hilang. I was basically shock lah but saya tahu someone was mengada nak sorok barang saya. Then, saya nampak Aina ketawa-2 dekat atas lantai. Pffttt.

Petang tu, ada kkq macam biasa. Saya tidur sekejap dalam bilik kkq. Serious mengantuk nak mampus. Tidur sambil hafal. Ummm, hafal dalam mimpi. Haha. But then, Kiyah panggil saya, "Aida, Gentle!" Saya terus bangun, cari mana Gentle. I thought Kiyah was lying but then pusing, nampak dia jalan dengan budak2 F2. 

Bila balik, siap2 pergi iftar dekat sekolah. Saya pakai baju kurung purple. Yeay, sama dengan Nisa. Sebelum tu kat sekolah, kita dah bincang dah pasal baju. Then, kita cakap pasal solat terawih dekat kelas masa pagi tu. Kita kata lah, pls lah tak nak ehem ehem imamkan solat terawih. Kita nak Gentle imamkan. And so on. And kita cerita pasal Gentle, and both of us macam gila aje kat Gentle. Lulz.

Bila sampai kat sekolah, awkward... Galaxy was dekat depan gate tu, ambil beg dia, dah nak balik dah. Dia senyum kat saya dari jauh. And bila saya dah dekat depan gate, dia tanya, "ada apa?" And I was like, "ada iftar." and then saya blah and dia balik. Saya tunggu Husna semua tu kat Sulop. But takde pun F3 yang datang lagi. Then, Aina Balqis datang. And then Nisa datang juga. Lepas tu, kita jalan pergi Dataran Minda, tengok dah a few people yang tolong set up semua benda tu. Mostly F4 lah. F2 tak ramai lagi masa tu. And I saw Gentle in that baju melayu and I was like gosh Gentle can't you be any hotter? 

Lepas tu, nak hujan, so semua ambil barang yang dah diset-upkan tu pergi masuk kat dewan. Sebelum buka puasa, saya dan Nisa curi2 ambil gambar Joker, nak bagi kat Aina. But we were kinda obvious that a few people were like, Aida, Nisa, buat apa tu? Buat apa tu? And before buka puasa, Kamar, Aina Balqis and Tasha tengok gambar yang kita snap tu. Lol. Nasib baik gambar Gentle ada.. hmmm 2 kot. Nabilah nak tengok but me and Nisa were like eh sudah2 lah tu jangan bagi ramai orang tengok. Habis bocor rahsia nanti. 

Then, solat semua tu, Gentle jadi imam solat terawih and Gosh suara dia gila best and dia baca surah Al-Adiyat (my fav surah of all time) masa rakaat mula2 and I was melting lepas solat tu hahaha. Lepas tu, blah blah blah, balik. It was overall better drpd last year kot. Tak panas sangat. Tak pack sangat orang. 

Semalam birthday Syaza and Nisa suruh saya ignore dia. Lol. Pagi tadi baru saya wish birthday dia.



And today...

18/7/14 

Otw pergi pagar depan, and there he was, Owl, jalan masuk sekolah. Dia jalan pandang bawah but bila dia pandang depan, dia nampak saya and dia macam terus pandang bawah. Saya pula macam hahahahaha memang tak lah saya nak pandang bawah kan bila tengok Owl so I was basically macam tengok je dia.

Hari saya bawa clipboard file saya yang dah patah tu. Sebab pelik lah nak ambil nama people without board tu. So, sepanjang jaga pagar depan tu saya macam awkward tau sebab nak panggil, tapi takde board. Lol. Saya mengharapkan orang lain utk ambil nama. Okay tu misconception sebenarnya but who cares. 

Saya kena tulis orang yang lewat dekat borang lewat tu and tick lah dah berapa kali dia lewat and so on. Lepas tu, saya takde borang tu and saya takut nak tanya Gentle dia ada ke tak borang tu. So, saya minta dengan kak Wanie and dia kata, Gentle dah ada borang tu. And dia gi cakap dengan Gentle and diaorang berdua pergi dekat pondok jaga and ambil nama pelajar yang lewat. I was basically macam waaaaaaa kenapaaaaaaaaa heartbroken. Lepas tu, kak Wanie kata kat saya, "Aida, nanti jangan lupa ambil borang lewat drpd Gentle and bagi kat akak kat assembly." and I was like, alright. Then, kak Hazirah kata kat saya, "Aida, pujuk balik kak Wanie. Dia merajuk dengan akak." "Kenapa pula? Dia okay aje dengan saya tadi." "Tapi dia merajuk dengan akak." Lol. Okay, saya penyebabnya. HAHA. 

Lepas tu, 7.40 a.m., kita dah habis jaga pagar and otw gi assembly. Saya nak minta Gentle borang tu but saya takut. Serious takut. Lagipun tak tahu nak guna ayat apa nak cakap kat dia tu. I mean, please lah, nak kata apa kat dia? Plus, saya tak tahu nak panggil dia apa. Then, saya kata kat Aina and dia try panggil Gentle but dia tak dengar so Aina kata, takpelah, pandai2lah dia nak bagi kak Wanie borang lewat tu. 

Dekat assembly, kak Wanie minta borang lewat and saya kata kat Gentle and dia kata, "akak dah kata dah kat dia suruh bagi awak borang lewat tu. Takpelah, akak gi minta." and saya rasa bersalah. SANGAT. So lepas habis assembly, saya pergi letak Yassin tu, tengok aje Gentle. Kak Wanie tak pergi pun kat gentle. Then, saya nampak kak Wanie panggil dia, tapi dia tak dengar. Suara kak Wanie perlahan and comel sangat. And then, saya tanya kak Wanie, dia nak suruh saya panggil Gentle tak, sebab rasa bersalah ni. Terlalu bersalah. Dia kata takpe but then saya kata, hmm takpelah saya panggil aje Gentle. And I did. I freaking did.



"Gentle. Gentle." 

Dia susun kerusi masa tu. Saya minta borang lewat and dia bagi. Dia tanya saya, dia just ada 2 columns lagi utk borang salah laku. So, should he hantar or tak and then saya kata ntah lah and dia tanya kak Wanie and kak Wanie kata hantar je lah. But then, Nisa tarik tudung belakang saya. I was like, eh, apa Nisa ni and then I realize yang dia jeles ahahahaa. 

Then, kak Wanie macam cakap berdua dengan dia and lepas susun kerusi saya gi kat both of them and kak Wanie kata, "jangan dengar" and saya kata, "nak dengar juga" and dia bagi je lah. Dia kata kat gentle, "lain kali awak jangan buat kerja seorang aje. Suruhlah anak buah awak juga." Saya rasa bersalah masa tu. So, i told her...

"Sebenarnya saya ingat nak ambil borang tu, tapi saya takut."

"Tengok, dia takut kat awak."

"Kenapa nak takut pula? Saya bukannya makan orang pun."

Suara masa tu terlalu deep, nampak macam dia marah and annoyed pun ada. Lagi saya takut. Dah lah masa dia cakap tu, dia tengah scribble kertas-2 kat file dia tu. But then, I cakap...

"Memang lah tak makan - PUASA."

Stupid. Stupid. Stupid. Shabby ketawa dengar saya cakap macam tu. Saya rasa terlalu bodoh juga sebab kata macam tu so saya terus blah, pergi ambil beg. Saya cari Nisa but tak jumpa. Saya nak nangis sebab saya kata macam tu dekat dia but then, saya tengok kat side positive dia and you know, at least I boleh cakap dengan Gentle so I was happy lepas tu. Saya ambil beg pun sambil senyum2 lebar gitu. Lol. 

Saya jalan melalui dataran minda tu, and saya nampak kak Wanie cakap dengan kak Hazirah (maybe pasal borang lewat tadi sobs habislah aku hari isnin ni) and diaorang tengok saya and saya buat muka selamba and senyum lebar aje sebab fikir yang saya cakap dengan Gentle tadi. Then, saya nampak Faten, Atiqah dan siapa ntah dekat balcony kelas tu. Saya senyum lagi lebar bila tengok diaorang kat atas tu. Then, bila saya pandang depan balik, saya dengar bunyi.

"Pst pst."

Saya pusing, nampak Gentle jalan dekat depan pentas tu, pegang clipboard file dia. I was surprised lah juga. But some parts of me were like, awat kau panggil aku pst pst, panggillah nama haish. 

Gentle jalan dekat saya and saya stop masa tu. And around us macam takde orang sangat. Kalau ada pun, dekat depan tu, susun kerusi. My heart was beating so hard I thought it could jump out of my chest. Then, Gentle cakap...

"Lain kali awak jangan takut dengan saya. Saya tak makan orang pun."

Suara dia sangat sangat sangat lembut masa tu. 

Since tadi saya senyum lebar kat budak2 atas tu, saya macam still senyum lah masa dia cakap dengan saya. And then, saya kata, "okay." And then, dia jalan depan saya and saya kat belakang dia macam OMG OMG OMG dia cakap dengan aku oh God this is a dream comes true. Semalam baru saya dengan Nisa imagine pasal Gentle cakap dengan kita pasal smth. Nisa kata, dia akan mati terus kat situ kalau Gentle cakap apa ntah kat dia. Saya pula kata, mungkin saya melt aje kalau dia kata gitu kat saya. And gosh, I did, he talked to me and I melted. Oh God.

Naik je atas tu, Faten tanya saya cakap apa dengan Gentle. And saya cerita lah kat dia semua from A to Z. And then saya cerita kat Nisa pula. and then cerita kat Aina. Sebelum balik, cerita kat Husna. Gosh. Faten kata, tengok dari atas pun dah sweet. Dengar saya cerita pasal tu pun Faten kata dah sweet. Tu belum lagi dengar suara Gentle cakap kat saya betul2 and such. Faten kata saya bertuah sebab apa ntah. And dia kata, bestlah saya, Gentle cakap dengan saya tu sebab memang dia betul2 nak cakap dengan saya, and bukannya pasal kerja. Nisa was so jealous that Faten kata dia nampak macam Nisa nak nangis aje masa saya cerita tu. 



Dekat bilik kh, Faten tetiba buat "pst pst" and Nisa pandang dia and macam buat muka annoyed gitu and saya macam tak dapat tangkap kenapa and saya tanya Faten and she was like, "pst pst." Saya still tak faham and dia kata lah, "pst pst, lain kali awak jangan takut dengan saya. Saya tak makan orang pun." I was basically fangirling masa tu. I teringat voice dia and gosh. And Faten kata, drpd atas, dia nampak macam saya sebenarnya tengah menghayati muka Gentle aje masa Gentle cakap kat saya, bukannya macam saya tengah dengar apa yang dia cakap. Lololololol. 



Alright, tu je. Saya tak tahu lah. Aina tanya, Owl or Gentle? I was like, ntah. Owl tu comel, but Gentle tu charming. Gentle ada ciri2 lelaki yang Aina suruh saya cari. Dia kata, saya kena dengan lelaki yang saya tak boleh pijak kepala dia. Meaning dia tu tegas, or dia garang. And Gentle is, ntah lah, nak kata tegas dan garang, macam tak, tapi cara dia cakap tu terlalu calm and dia buat saya ikut je cakap dia. Hahahaha alright. Saya dah ntah pape aje ni. Assalamualaikum.

Love you guys, bubblebye ^_^

PAST FUTURE


_______________________________________
Bubblehye


Assalamualaikum! Greetings, aliens from Saturn! You've stepped into BDA's world. Accept me for who I am or just get out of here. I don't bite.
Blue Diamond Angel



Reminiscing those moments when we were all together as one big family
_______________________________________
Say YO


_______________________________________
Sing With Me




_______________________________________
Big Claps

Basecode : Ana Min- Ji
Template : Sya Syahirah
Header : OneWifey
Tutorial : OneWifey
BestView : Google