Thursday, May 23, 2013 | 12:11 AM | 0 Alien
Assalammualaikum.
It was my fault from the first moment. It was and it's still my fault. I regret it now. Yes, I do. Memang, saya sangat menyesal sekarang. TERLALU menyesal.
Sampai sekarang saya masih tak beritahu my parents pasal result Maths saya.
Saya rasa sangat kecewa dan dikecewakan dan mengecewakan. I was disappointed with my results, I'm disappointed with myself and I'm gonna disappoint my parents. So uncool. There are two wishes I wish to get in the exam. Just two.
Saya letih dengan semua ni. Setiap kali saya dapat markah, saya tunduk. Cabut spect. Letak muka atas meja. Saya rasa macam tak nak face the world. Saya tak nak face kawan-kawan saya. Saya masih tak faham macam mana people boleh happy kalau dapat fail dan sebagainya. Saya tak faham dan saya tidak ingin untuk faham. Saya masih tak boleh terima the fact yang saya dapat result teruk.
Memang. Setiap benda yang Allah beri tu, pasti akan ada hikmah di sebaliknya. Mungkin Allah tak nak bagi saya dapat good results sekarang sebab Allah tahu, kalau saya dapat result yang bagus, mungkin saya akan lebih malas belajar. Mungkin Allah nak suruh saya study dan tingkatkan usaha dalam exam depan. Tak pun, mungkin Allah nak uji whether saya ni boleh tahan ke tak. Lebih kurang macam tu lah kott.
Dapat je markah paper 2 Maths, saya face palmed. Confirm B. Confirm. Saya terus hilang mood. Cakap pun, lepas saya tengok Syahirah happy aje. Saya benci tengok paper 2 saya. Kenapa? Saya buat serious banyak gila-gila nak mampus silly mistakes! Benda yang saya dah tahu sangat! Bila nak buat correction yang Pythagoras tu, saya rasa nak nangis aje. Punyalah senang soalan tu. Saya boleh lupa pasal Pythagoras. Kalau tak, saya dah boleh dapat A dah, kalau tak buat silly mistakes macam tu. Rasa nak koyak-koyakkan kertas and sit exam tu balik!
Saya rasa nak bunuh kertas exam tu now.
Bila cikgu beritahu markah paper 1, automatically, saya tutup muka saya. Saya nak nangis tapi saya tahan. Tiba-tiba, Zakirah datang ke tempat saya. Dia tanya markah saya. Saya beritahu, rasanya. Tapi masa tu moody. Saya boleh ide bende lain tapi bukan kalau pasal exam. Muka saya tak boleh tipu kalau pasal result exam. Tu saya punya weakness.
Then, saya bangun untuk hantar kertas tu without pakai spect. Still nampak. Bila kat meja cikgu, depan saya Aina dan Hamizah. Diaorang tanya markah masing-masing, macam biasa. Saya terasa sikit masa tu. Sedih. Then, saya pergi ke depan sikit. Nak hantar kertas tu cepat dan nak terus duduk dekat meja saya. I just wanna take a rest.
But then, Aina tanya saya markah saya or something. Dia cakap something yang saya malas nak tulis dan ingat sebab kalau tak, saya menangis sekarang. Baik tak payah tulis. Tapi saya ingat 100% semua yang dia cakap tu. Memang betul pun. Sebab kebenaran tu lah, saya terus pusing and nangis. Saya letak kertas tu dekat atas meja Hamizah and saya tutup muka saya. Saya cuba untuk stop but tak boleh. Saya asyik-2 lap air mata saya. Aina and Faten pujuk saya. Saya rasa bad masa tu. So, bila sampai kat barisan belakang, saya cepat-2 beritahu diri saya to stop crying. Then, saya lap air mata saya sambil senyum dan pergi depan. (B/N: Saya nak menangis now. I'm such a crybaby)
Bila pergi depan, tiba-tiba je air mata saya mengalir lagi. Saya lap air mata saya guna tangan aje lah. Takde tisu masa tu. Shimi perasan saya nangis. Dia tengok aje. Orang lain pun perasan jugak, kalau tak silap saya. Air mata saya tak henti-henti keluar. Saya confirm hidung saya sangat merah masa tu. Rudolph. Masa saya ambil kertas saya, kakak tanya markah saya. Terus saya sob masa tu. Tapi saya jawablah markah saya.
Saya suruh Aina tolong hantar kertas saya and saya terus duduk kat tempat saya. Saya sempat check muka saya kat cermin cute saya tu. Gila merah hidung. Rasa nak letak something cold dekat atas hidung tu. Again, saya menangis. Sambung nangis tadi sebab tak sempat habis nangis tadi. (In verge of tears now) Saya terfikir results saya semua tu. Lagi saya menangis. Bila cikgu nak keluar, semua bangun. Saya, dengan hidung yang gila-2 merah masa tu, bangun and saya tak tutup muka saya masa tu. Tak pakai spect. Tak hide pun mata saya. Nampak sangat baru lepas menangis. Cikgu ada tanya saya something but saya tak faham. Bahasa Alien mana cikgu cakap pun saya tak tahu. Otak saya tak boleh digest bahasa-2 tu semua masa tu. Masa baca doa Al-Asr, saya tak boleh baca pun. Saya tadah tangan aje sebab takut saya tiba-tiba nangis masa baca doa tu. Masa tu memang dah nak nangis dah. Sebab tu saya tahan aje. Bila cikgu keluar, saya sambung nangis balik.
Then, Syahirah macam pujuk saya. Dia cakap, steadylah. dia dapat 79%. Happy aje. Lagi 1 markah aje lagi. Then, saya ketawa. Dia sangat happy tapi saya sangat tak happy. Saya geram sangat dengan markah saya tu. Lepas je tu, saya menangis balik. Lepas lama sikit tu, Aina dengan Faten datang kat meja saya and suruh saya stop menangis.
"Awak macam Gummy Bear."
Then, Faten tanya dia, Gummy Bear tu bentuk macam mana and such.
Bila Aina cakap pasal Gummy Bear, saya terus stop menangis sebab saya ingat lagu Gummy Bear. Lepas tu je, saya dah tak nangis. But now, right now, yes, chigeum, saya nak nangis balik. Tengoklah. Otw saya tidur nanti, saya nangis lah sekejap kott.
Hari ini, birthday Suho, our Guardian Angel. Happy Birthday, Suho!
To be honest, walaupun saya ni a bit malas dalam bab pelajaran, tapi saya sangat competitive. Saya memang jealous kalau ada orang dapat markah lebih tinggi daripada saya. Tapi jealous saya tak sampai jealous tahap benci. Tu jealous positif. Saya rasa nak ikut diaorang, tapi unfortunately, cara saya ni lain.
Call me weird, cause I am.
Saya ada cara saya belajar sendiri, walaupun sekejap. Saya belajar sambil dengar lagu. Saya tak suka belajar senyap-2. Boring. Tapi bila saya dengar lagu, saya rasa nak menari. So, saya akan lebih menari daripada study tapi at least saya faham apa yang saya belajar.
Okay. I'm tired. Nak gosok baju esok. Assalammualaikum.
Love you guys, bubblebye ^_^


