Express The Angel
The AngelLinksFanficsEntries

________________________________________________________________________________________
Sunday, April 28, 2013 | 9:09 PM | 0 Alien
Assalammualaikum.

Tak suka betul nak update guna bende alah ni. Tapi saya dah lama tak update blog. Tapi... Hmphh.. Update ajelah. 

Saya sebenarnya nak cerita pasal hari Rabu hari tu aje. But before that, saya nak bagi side stories lah sikit. 


Kpop Star S2 dah habis. Lama dah habis. Tapi still, saya amasih nak cerita pasal tu.

SAYA RINDU YE DAM!

Saya suka suara dia! Tapi saya nak suami saya ada suara macam Hongki. Gila, kalaulah suami saya ada suara macam Hongki, everyday, saya akan suruh dia nyanyi lullaby kat saya. Cuba teka apa lagu lullaby saya sekarang...

Jeng jeng jeng...

EXO'S WOLF! 

And maybe the gummy bear song. 

But please, Izzati, saya hanya dengar part rap chanyeol aje. Bukan part-2 yang tak sepatutnya saya dengar. Lolol. Suara Chanyeol sangat sexy maa... Ohoho //my feels. 
 
Ada orang tu jealous saya tulis 'dia' as my Kwangmin. HAHA XD. Sorry but saya tak suka orang yang MENCARUT. Taste saya hanya orang yang macam Chanyeol. 

Walaupun my husband Chanyeol is kinda... pervert... Tapi dia still smexy. I've been daydreaming bout him these days. Saya takut saya tak boleh focus dalam kelas. Tu aje. Sebab saya asyik-2 terbayang Chanyeol masa tengah belajar. Tapi saya dah insaf. Dah tak nak daydreaming pasal dia. Kenapa? 

Sebab saya dah curahkan imaginasi dan idea saya kat cerita terbaru saya. ni first time saya tulis dalam bentuk script. Yes, baby, saya dah tak tulis macam story dah. Saya tulis script aje. 

Ni dia punya foreword:


No one knows her true identity. Her dark past is still a secret. Never will people thought that she's be in the secret organisation. Only something people are sure about; She's hunting for the Black Butler.

Only one question that matters - 
WHO IS THE BLACK BUTLER?

"Dead or alive, I will still get him."


Haaaa... Yang ni, mula-2 saya nak buat Suho as perempuan ni punya suami and Chanyeol as best friend dia but then, saya ubah. Suho akan jadi watak yang tak berapa nak sampingan and Luhan akan jadi partner dia. Tak bestlah kalau dia kahwin dengan Suho. Macam mana saya nak feeling-2 nanti? Sebab saya nak buat ada part cute + romantic bila dia dengan suami dia. 

Tapi... Kesianlah suami dia nanti. Oh My Chanyeol. Tengoklah kalau saya baik, saya tak akan buat dia mati. Tak nak dia mati! 

Enough side stories. Terus kepada main point masa hari Rabu hari tu.

Saya just nak cerita masa koko aje. Masa kita pergi KRS, diaorang dah start kawad. Saya, Faten and Aishah cepat-2 masuk barisan. Nasib baik cikgu tak marah. Then, cikgu explained pasal aktiviti hari itu: Ikhtiar Hidup. 

Putera kene pasang jerat and jerat something while puteri kene masak. Cikgu bagi tepung, gula, garam dan sebiji telur. Kene buat doh and then, buat roti pintal. To be honest, saya tak tahu apa bende ni roti pintal. Then, bila kita kene start, first thing first, cari kumpulan. Bila dah dapat, kita terus ambil port kat bawah pokok dekat dengan tempat letak motor sebab tempat tu redup. Cikgu suruh cari bahan-2. So, saya pergi dengan Faten. Saya keep on cari bende-2 untuk semarakkan api sebab saya langsung tak tahu yang kita kene masak roti tu dengan bara api je. Bukan api yang besar tu. 

Then, Faten ambil daun pisang 3. Saya fikir, bolehlah semarakkan api and buat something dengan daun ni. saya langsung x fikir pasal cara-2 nak buat doh. Kita jalan-2 sampai dekat belakang, dalam longkang, nampak polisterina. Kita hesitate nak ambil. then, kita buat keputusan dan... inthe end, kita ada satu polysterine. Macam mana kita dapat? SECRET!

Then, bila pergi kat tandas, saya basuh daun-2 pisang tu kat sinki. bila Faten tengok, dia bising. Dia kata, basuh dekat luar, bukan basuh dekat dalam sinki! Saya mati-2 ingat yang saya kene basuh daun-2 tu kat dalam sinki. Daun tu besar, so, susah saya nak basuh semua dalam 1 masa. 

Bila kita pergi kat tempat kita, diaorang pasang api. Then, saya fikir, api dah pasang, dah marak sangat dah. Api punya besar dan asap sangat banyak. but no one yang buat dough. Gila. Nak masak apa? Batang kayu? Daun-daun kering? Then, saya tanya Aishah and terus cikgu cakap, sebab tu kita kene plan dulu. Saya serious lupa pasal dough masa nak plan tu. 

Lepas tu, saya dan Faten pergi ke tempat diaorang letak bahan-2 buat dough dan kita buat guna tangan. Mula-mula, Faten buat, saya letak bahan-2 kat atas tangan dia. Dia pecahkan telur and gaul dengan tepung. Saya tak nak gaul sebab... Tau-2 je lah. Saya ni picky sikit. But saya tolong dia letak air, sugar and salt. Banyak kita ketawa masa tu. First, saya tabur gula tu serious kat atas tangan dia, bukan dekat tepung tu. Then, ada banyak lagi.

Lepas telur tu dah a bit sebati dengan tepung tu, saya pun tolong Faten kacau tepung tu guna tangan lah. Kejap-2, kita letak air. Sebab kering sangat doh tu. Then, saya letak gula. Gula. Gula. Lepas tu, saya rasa macam manis sangat so, saya letak salt gila banyak! Oh mati. Then, Faten bising. So, saya letak gula banyak lagi. And gula lagi. Lepas tu, ada beberapa kejadian yang mengarut yang terjadi sampai cikgu banyak kali ketawa, including that 'woman'. Yes, you know who. Sekejap-sekejap, Faten rasa doh tu. Then, saya rasa. Tasteless. So, saya tambah gula sikit. Saya almost tambah garam but tak jadi sebab Faten bising. She's gonna be the next Aina. 

Serious cakap, kita memang mengarut masa tu. Masa dah siap buat doh, cikgu suruh kita pintal doh tu kat kayu. Saya tak faham maksud cikgu. So, saya gi bangun and tengok api tu. Sambil-2 tu, saya tarik tudung saya ke belakang sebab terlalu ke depan masa saya buat doh tu. And yes, tangan saya penuh dengan tepung-2 semua tu. Lepas tu, bila saya tengok Faten pintal, saya pun ikut cara dia pintal. Dia pintal rapat-2. Then, cikgu marah. Cikgu cakap, nanti dia akan kembang, so, we should bagi space untuk dia kembang. Then, kita buat balik and masak bende alah tu. 

Masa nak tunggu dia masak, Aishah tegur and cakap, "Aida, kat tudung awak ada tepung!" then, dia sapu tudung saya. Then, disebabkan saya tak habis pintal roti tu lagi, saya cakap kat Aishah, "tolong tarikkan tudung saya ke belakang." Then, Aishah tolong saya. 

Lepas habis pintal roti tu and tunggu dia untuk masak betul-2, Faten rasa roti yg belum habis dimasak. TASTELESS tapi sedap. Saya pun rasa. A bit salty sikit. Ah, sorry sangat! Tapi lepas dia masak betul-2, takdelah rasa salty sangat. Rasa tasteless aje. Lama tau nak tunggu dia masak! Sampai hampir tercedera jari hantu saya masa nak masak bende alah tu. Ye lah, saya nak alihkan kayu tu and suddenly, jari saya terkena bata yang panas yang diletakkan di tepi api tu. Gila sakit. Tapi nasib baik tak ada apa-2. 

Then, Faten ada cakap, "Aida kalau masa biasa, malas buat bende ni. Tapi bila masa ni, bersungguh-sungguh. Tau je apa yang kita perlu. Ye lah, nak survive." Lebih kurang macam tu ayat dia. Then, saya jawab, "mestilah saya kene survive! Kalau tak, matilah saya!" (Padahal bende tu dekat sekolah aje. Take a few steps and I'll get to buy food. Tak payah masak semua tu)

Tapi saapa kisah? Saya terlalu bersemangat untuk bende tu! Saya banyak kali tarik tudung saya ke belakang. Then, lepas bende tu dah siap and kita makan bende tu campur gula sebab bende tu tasteless, someone kat belakang saya tegur pasal tepung tu. Then, dia tolong saya tepuk-2 baju saaya tu sebab too much tepung. Then, saya perasan, selalunya, bila saya tak bersungguh-sungguh, saya memang mementingkan kebersihan diri. Saya tak suka baju saya kotor. Tangan saya pun saya tak suka kalau kotor. Saya tak suka conteng or tulis atas tangan. Kesian tangan saya, dipollutionkan oleh saya sendiri. Waaa :'( 

Tapi bila saya dah bersungguh-sungguh, saya langsung tak kisah pasal tu. Bila dah jadi macam tu, people asyik-2 tolong saya ajaga kekemasan diri saya. HAHA XD. Macam budak-budak lah pulak. But serious, orang take care of me bila saya jadi macam tu. 

Okay, stop pasal tu.

Saya teringat something.

IZZATI TOLD ME THAT I HAVE BABY

 FACE!

It is an honor for me. Baru nak mengaku ye? Kalau tak, masa yang dia main-2 cakap, Mirror mirror, who is the faireast among all tu and saya pegang mirror tu and tunjuk diri saya, dia buat action muntah. HAHA XD. 

Sebenarnya, saya dah start pakai Mary Kay. Saya pakai hydrant aje sebab kulit saya kering. Then, Izzati cakap yang saya tak patut pakai Mary Kay sebab dia tengok kulit saya cantik. Muka saya baby face. Lolol. Sekarang, saya nak focus on mata saya. Dia kering. Kene pakai eye treatment banyak-banyak biar dia lembap sikit. 

Okay, now, saya dah ngantok. HAHA XD. Baru pukul 9.00. Yes, sekarang saya suka tidur awal since saya dah tak on laptop. Anyone rindu saya? Tak? Okay, takpe, Chanyeol rindu saya. Lolol. Soo cheesy. 

Okay, bye, assalammualaikum. Saya malas nak gi sekolah esok! Saya tak nak! Tadi, saya ambil masa 5 jam untuk jahit name tag dan batch sekolah kat tudung biru! Dah lah pendek! Benci betul aku dengan tudung tu! Rasa nak bakar-2 aje! Nanti kene tempah. 

Love you guys, bubblebye ^_^







PAST FUTURE


_______________________________________
Bubblehye


Assalamualaikum! Greetings, aliens from Saturn! You've stepped into BDA's world. Accept me for who I am or just get out of here. I don't bite.
Blue Diamond Angel



Reminiscing those moments when we were all together as one big family
_______________________________________
Say YO


_______________________________________
Sing With Me




_______________________________________
Big Claps

Basecode : Ana Min- Ji
Template : Sya Syahirah
Header : OneWifey
Tutorial : OneWifey
BestView : Google