________________________________________________________________________________________
Friday, February 22, 2013 | 9:44 PM | 0 Alien
Assalammualaikum.
Semalam saya tak update blog, kan? Sebenarnya takde homework, but saya just malas nak update blog. HAHA XD. Mula-2, saya nak update blog but then, saya tertidur sebab letih sangat.
A day full of temptation.
Seriously, yesterday was really tiring. I even forgot that I was fasting. When recess, I looked for my note book under Zakirah's desk and suddenly, she entered the class with food. I was like, nak sikit! but then, Zakirah told me that I was fasting. MasyaAllah, sampai boleh lupa saya tengah puasa masa tu. HAHA XD. Tapi serious, semalam banyak sangat temptation. But saya dah biasa, takpe lah. Tapi still lapar.
Masa rehat kedua, saya nak pergi solat. So, saya terus ambil telekung, keluar kelas. Then, Aina tanya, "Aida nak pergi mana?" Seriously, saya bawa telekung, nak pergi surau lah. Takkan nak pergi loji kott dengan telekung tu? Aina suruh saya tunggu dia makan. Well, saya pun okay je lah. Masa nak turun tu, Faten cakap...
"Bye ayah badut!"
"Bye mak badut!"
Saya pun terus reply...
"Bye badut monyet!"
"Awak lah monyet."
"Sapa yang teringin makan pisang semalam?"
*Faten tersengih*
Masa koko hari Rabu tu, before start, kita berkumpul depan dewan makan aspura, kat pondok tu. Saya tunggu Faten dengan Aishah lama sebab saya ingat diaorang dah sampai sana, rupa-2nya belum. Saya dah tak boleh pergi tmpt lain. Nanti kakak tu bising. So, bila dia sampai, kita cakap-2 and tiba-2 Faten cakap dia teringin nak makan pisang sebab tengok orang dekat dengan dia makan pisang. Seriously...
Then, masa nak kawad, Faten tiba-2 panggil saya Mak Badut and suruh saya duduk kat depan. Then, dia cakap...
"Awak Mak Badut, Aina Ayah Badut."
"Dah tu, awak anak saya lah?"
"Saya junior awak."
"Takde maknanya."
"Ada maknanya."
"Awak (Faten) badut campur monyet."
"Awak (Aida) badut campur monyet sebab tadi awak nak makan tembikai."
"Monyet makan tembikai ke?"
"Eh, awak (Aida) badut campur burung!"
Sambung cerita...
Sampai kantin, saya rasa nak gi tandas. So, saya choose tmpat and terus head to the toilet. Tunggu lama gila kott. Mak cik mana ntah tukar baju lama gila-2 nak mampus ni. Serious lama saya tunggu and bila orang tu buka je pintu... BADUT! Saya terus senyum.
Saya tunggu Zakirah lama sebab nak gi kantin sama dengan Faten sekali. Sambil-2 tu, kita cakap pasal someone ni. HAHA XD. Lepas je tu, kita gi kantin and saya tengok, Aina tak habis-2 makan lagi. Lama ah saya tunggu. Then, saya cakap...
"Makan cepat sikit, Aina!"
Aina terus pandang saya and cakap... Ni first time saya cakap kat dia suruh makan cepat. Ye lah, selalunya dia yang cakap kat saya bende tu. Bila Aina dah siap, Aishah tak siap makan lagi. Dia nak cepat and dia terus bangun. Nasi dia tak habis lagi. Saya suruh dia habiskan makanan, takpe, saya tunggu dia. Kesian tengok dia. And then, saya cakap, baru lah dia tahu macam mana rasanya kene pressure dengan diaorang. Lagi-2 masa nasi saya tengah separuh. Diaorang suruh saya makan cepat masa nasi saya ada lagi separuh! How can I makan cepat?
Lepas je Aishah habis makan, Aina tarik tangan saya and ajak saya tinggalkan Aishah. Kita terus jalan laju. Aina tak bagi saya pandang belakang. Aishah dari jauh panggil kita. Dalam hati, kalau Aishah dapat kejar ni, ada kita kene pukul dengan dia. Tak pun kene cubit. Adudui, tak sanggup saya kene cubit dengan dia. So, kita jalan laju lagi. Masa ambil air sembahyang, tiba-2 mata Aina bulat and tunjuk kat pintu. Saya tengok. AISHAH. Gila. Nasib baik dia tak masuk and pukul kita. Dia just cakap apa ntah. HAHA XD. Sian Aishah.
Bila KKQ, kita belajar tarannum. Tarannum bende ntah nama dia. But serious tinggi. Saya tak boleh buat. Tahan suara. Sebab kalau tak tahan suara, nanti suara akan jadi kuat while orang lain suara semua perlahan. Masa kita ikut ustazah bertarannum, masa part tinggi, tiba-2 saya ketawa sikit. Sebab saya terfikir, kenapa semua pakat tahan suara?
Then, masa satu part tu, saya tengah 'fokus', and tiba-2, Aina baca sambil tengok saya. Saya tahan nak gelak but then, saya tak boleh tahan and terus gelak. Yang dia pergi tengok saya ni kenapa? Macam tak tahu yang saya ni sensitive kat perkara-2 yang macam tu. Boleh ketawa terbahak-bahak saya dibuatnya.
Then, kita belajar qiraat, rasanya. Ada apa ntah nama dia tu, saya cakap bende tu perlahan je. Then, Aina cakap perkataan tu kuat and ustazah betulkan baris tu. Saya terus ketawa terbahak-bahak. Aina terus je pukul saya and cubit saya. Sambil ketawa tu, ada jugak saya mengaduh. Sakit. dah lah dia cubit kat tmpat yang tengah sakit. Haiyooo... This mek.
Tiba-2, Faten masuk. Dia cakap, badminton tak boleh main sebab angin. Then, kita cakap-2 and ketawa-ketawa. Kita bincang soalan exam 2009. And also, hari Rabu nanti akan ada exam KKQ. Yes, baby, exam KKQ. Kene study. Huh, letihnya!
Tu je kott pasal semalam. Zakirah merajuk. HAHA XD. Mek, merajuk lagi keeee?
Also, esok birthday Hanis dan Isnin ni birthday Umar! Happy birthday, both of you! And masa birthday Asy tu, saya lupa birthday dia. So, happy belated birthday, Asy! Then, bulan 3, birthday Hamka and then, birthday Faresha. Then, birthday Hamizah and then, birthday saya and then, birthday Nisa. Lepas tu, birthday my adik, Atiqah. Next, birthday Faten, Izz, Auni dan Aishah. Lepas tu, birthday Aifaa, Sal, Syahirah, Aina and then, Mina. And then, Aidil and lastly, Fikri.
Teringat saya masa kita cerita pasal majlis kahwin teacher Kamilah. Saya cakap lah, 24 May tu birthday Nisa but then, Hamizah cakap...
"Jangan lupa! 13 May birthday saya and lepas tu, birthday awak!"
Saya ketawa. Tak kan lah saya lupa birthday twin saya. Saya akan pastikan saya belikan dia hadiah. Kalau ada yang kaler oren, nanti saya beli ^_^ HAHA XD. Hamizah is just so cute bila dia cakap pasal birthday tu. Banyak kali jugak dia mention pasal tu. Don't worry, be happy. Saya won't ever lupa birthday awak, walaupun kadang-2 saya tak ingat bila birthday saya. HAHA XD. 13 May and 14 May forever! <3
Assalammualaikum.
Love you guys, bubblebye ^_^
PAST ♥ FUTURE
|
The Angel♥
Links♥
Fanfics♥
Entries
_______________________________________
Bubblehye
Assalamualaikum! Greetings, aliens from Saturn! You've stepped into BDA's world. Accept me for who I am or just get out of here. I don't bite.
Blue Diamond Angel
_______________________________________
Say YO
_______________________________________
Sing With Me

_______________________________________
Big Claps
Basecode : Ana Min- Ji
Template : Sya Syahirah
Header : OneWifey
Tutorial : OneWifey
BestView : Google
______________________________________________________________________________________________
 Angel of Blue Diamond Saturn!
Mine ;
Name : A!da $abr!na
Nicknames : A!da/$abr!na/Angel/BDA/Blue Diamond Angel/Alien/Dodo/Clown/Aidada/Chanyeol's Wifey
Korean name : Park Angelina
Birthday : 14th May 1999
State : EXO Planet, Earth, Saturn
Status : Officially taken by Chanyeol
Likes ;
☆ Kpop
☆ Chanyeol
☆ Blogging
☆ McFlurry Oreo
☆ Geronimo Stilton
☆ Fanfics
☆ Rapping
Hates ;
☆ Anons
☆ Copypasters
☆ Kpop haters
☆ Haters
☆ Annoying person
☆ Liars
Facts ;
◕‿◕ Currently studying in SMART◕‿◕ I express my feelings through fictions◕‿◕ Sometimes I think I'm good in writing and sometimes I think I'm not◕‿◕ Deep inside me, I want to write an English novel on my own◕‿◕ Creating posters is one of my hobbies actually◕‿◕ Love to read English novels but never really finish reading every word in them◕‿◕ I can get so touched when I read sad fictions◕‿◕ I love to collect quotes from fictions◕‿◕ I only read angst fictions- kinda◕‿◕ Wish I can be fluent in Arabic, English, Korean, Japanese, Mandarin and Urdu ASAP◕‿◕ I don't really like to do the same thing over and over again. Get sick of it seriously◕‿◕ I have flaws but I'm thankful for that◕‿◕ I want someone who doesn't care about me embarrassing myself. Example: If I accidentally make fun of myself, then he would laugh and then he would say things like "haha you're so embarrassing but who cares? My love for you won't ever change." Cheesy enough heh?◕‿◕ And I want that someone to love me for being random. Example: When I write about random things out of the topic we're talking about, he would be saying things like, oh you're so random, why do I like you in the first place and such. Too cheesy I kennot◕‿◕ Sometimes I talk too much◕‿◕ I am so not romantic but I love romantic things but I'm so geli with all those romance thingy
"Capture well the moment because it is evanescent."
______________________________________________________________________________________________
 Blue Strawberry Chingus !

Sya-Syahirah | Ana Marlina | Ana Min-Ji | My Lost Star | You're Cold, I like! | Loving You Secretly | Can't You See? | Blue Diamond Angel | Chanyeol's Wifey | ASK BDA
______________________________________________________________________________________________
 Stories of De Angel

I express my feelings by writing stories.
Synopsis !
Prologue !
Chapter 1 !
Chapter 2 !
Coming soon !
______________________________________________________________________________________________
 My Asianfanfics Fictions
My Lost Star !
Can't You See? !
Coming soon !
______________________________________________________________________________________________
 Recommended Fanfics
My Crazy Hot Aliens !
My Crazy Hot Aliens II: The Invasion !
My Arranged Marriage with EXO-K's Sehun !
A Taste Of Your Own Medicine !
Murder In The Dark !
Yellow Dahlias !
Love Letters !
Coming Soon !
Full Of Temptation
Assalammualaikum.
Semalam saya tak update blog, kan? Sebenarnya takde homework, but saya just malas nak update blog. HAHA XD. Mula-2, saya nak update blog but then, saya tertidur sebab letih sangat.
A day full of temptation.
Seriously, yesterday was really tiring. I even forgot that I was fasting. When recess, I looked for my note book under Zakirah's desk and suddenly, she entered the class with food. I was like, nak sikit! but then, Zakirah told me that I was fasting. MasyaAllah, sampai boleh lupa saya tengah puasa masa tu. HAHA XD. Tapi serious, semalam banyak sangat temptation. But saya dah biasa, takpe lah. Tapi still lapar.
Masa rehat kedua, saya nak pergi solat. So, saya terus ambil telekung, keluar kelas. Then, Aina tanya, "Aida nak pergi mana?" Seriously, saya bawa telekung, nak pergi surau lah. Takkan nak pergi loji kott dengan telekung tu? Aina suruh saya tunggu dia makan. Well, saya pun okay je lah. Masa nak turun tu, Faten cakap...
"Bye ayah badut!"
"Bye mak badut!"
Saya pun terus reply...
"Bye badut monyet!"
"Awak lah monyet."
"Sapa yang teringin makan pisang semalam?"
*Faten tersengih*
Masa koko hari Rabu tu, before start, kita berkumpul depan dewan makan aspura, kat pondok tu. Saya tunggu Faten dengan Aishah lama sebab saya ingat diaorang dah sampai sana, rupa-2nya belum. Saya dah tak boleh pergi tmpt lain. Nanti kakak tu bising. So, bila dia sampai, kita cakap-2 and tiba-2 Faten cakap dia teringin nak makan pisang sebab tengok orang dekat dengan dia makan pisang. Seriously...
Then, masa nak kawad, Faten tiba-2 panggil saya Mak Badut and suruh saya duduk kat depan. Then, dia cakap...
"Awak Mak Badut, Aina Ayah Badut."
"Dah tu, awak anak saya lah?"
"Saya junior awak."
"Takde maknanya."
"Ada maknanya."
"Awak (Faten) badut campur monyet."
"Awak (Aida) badut campur monyet sebab tadi awak nak makan tembikai."
"Monyet makan tembikai ke?"
"Eh, awak (Aida) badut campur burung!"
Sambung cerita...
Sampai kantin, saya rasa nak gi tandas. So, saya choose tmpat and terus head to the toilet. Tunggu lama gila kott. Mak cik mana ntah tukar baju lama gila-2 nak mampus ni. Serious lama saya tunggu and bila orang tu buka je pintu... BADUT! Saya terus senyum.
Saya tunggu Zakirah lama sebab nak gi kantin sama dengan Faten sekali. Sambil-2 tu, kita cakap pasal someone ni. HAHA XD. Lepas je tu, kita gi kantin and saya tengok, Aina tak habis-2 makan lagi. Lama ah saya tunggu. Then, saya cakap...
"Makan cepat sikit, Aina!"
Aina terus pandang saya and cakap... Ni first time saya cakap kat dia suruh makan cepat. Ye lah, selalunya dia yang cakap kat saya bende tu. Bila Aina dah siap, Aishah tak siap makan lagi. Dia nak cepat and dia terus bangun. Nasi dia tak habis lagi. Saya suruh dia habiskan makanan, takpe, saya tunggu dia. Kesian tengok dia. And then, saya cakap, baru lah dia tahu macam mana rasanya kene pressure dengan diaorang. Lagi-2 masa nasi saya tengah separuh. Diaorang suruh saya makan cepat masa nasi saya ada lagi separuh! How can I makan cepat?
Lepas je Aishah habis makan, Aina tarik tangan saya and ajak saya tinggalkan Aishah. Kita terus jalan laju. Aina tak bagi saya pandang belakang. Aishah dari jauh panggil kita. Dalam hati, kalau Aishah dapat kejar ni, ada kita kene pukul dengan dia. Tak pun kene cubit. Adudui, tak sanggup saya kene cubit dengan dia. So, kita jalan laju lagi. Masa ambil air sembahyang, tiba-2 mata Aina bulat and tunjuk kat pintu. Saya tengok. AISHAH. Gila. Nasib baik dia tak masuk and pukul kita. Dia just cakap apa ntah. HAHA XD. Sian Aishah.
Bila KKQ, kita belajar tarannum. Tarannum bende ntah nama dia. But serious tinggi. Saya tak boleh buat. Tahan suara. Sebab kalau tak tahan suara, nanti suara akan jadi kuat while orang lain suara semua perlahan. Masa kita ikut ustazah bertarannum, masa part tinggi, tiba-2 saya ketawa sikit. Sebab saya terfikir, kenapa semua pakat tahan suara?
Then, masa satu part tu, saya tengah 'fokus', and tiba-2, Aina baca sambil tengok saya. Saya tahan nak gelak but then, saya tak boleh tahan and terus gelak. Yang dia pergi tengok saya ni kenapa? Macam tak tahu yang saya ni sensitive kat perkara-2 yang macam tu. Boleh ketawa terbahak-bahak saya dibuatnya.
Then, kita belajar qiraat, rasanya. Ada apa ntah nama dia tu, saya cakap bende tu perlahan je. Then, Aina cakap perkataan tu kuat and ustazah betulkan baris tu. Saya terus ketawa terbahak-bahak. Aina terus je pukul saya and cubit saya. Sambil ketawa tu, ada jugak saya mengaduh. Sakit. dah lah dia cubit kat tmpat yang tengah sakit. Haiyooo... This mek.
Tiba-2, Faten masuk. Dia cakap, badminton tak boleh main sebab angin. Then, kita cakap-2 and ketawa-ketawa. Kita bincang soalan exam 2009. And also, hari Rabu nanti akan ada exam KKQ. Yes, baby, exam KKQ. Kene study. Huh, letihnya!
Tu je kott pasal semalam. Zakirah merajuk. HAHA XD. Mek, merajuk lagi keeee?
Also, esok birthday Hanis dan Isnin ni birthday Umar! Happy birthday, both of you! And masa birthday Asy tu, saya lupa birthday dia. So, happy belated birthday, Asy! Then, bulan 3, birthday Hamka and then, birthday Faresha. Then, birthday Hamizah and then, birthday saya and then, birthday Nisa. Lepas tu, birthday my adik, Atiqah. Next, birthday Faten, Izz, Auni dan Aishah. Lepas tu, birthday Aifaa, Sal, Syahirah, Aina and then, Mina. And then, Aidil and lastly, Fikri.
Teringat saya masa kita cerita pasal majlis kahwin teacher Kamilah. Saya cakap lah, 24 May tu birthday Nisa but then, Hamizah cakap...
"Jangan lupa! 13 May birthday saya and lepas tu, birthday awak!"
Saya ketawa. Tak kan lah saya lupa birthday twin saya. Saya akan pastikan saya belikan dia hadiah. Kalau ada yang kaler oren, nanti saya beli ^_^ HAHA XD. Hamizah is just so cute bila dia cakap pasal birthday tu. Banyak kali jugak dia mention pasal tu. Don't worry, be happy. Saya won't ever lupa birthday awak, walaupun kadang-2 saya tak ingat bila birthday saya. HAHA XD. 13 May and 14 May forever! <3
Assalammualaikum.
Love you guys, bubblebye ^_^
|