________________________________________________________________________________________
Wednesday, February 20, 2013 | 9:41 PM | 0 Alien
That's just so me! Well, saya memang suka ketawa.
Assalammualaikum.
Macam dah lama aje tak post. So, yeah, macam biasa, saya akan start cerita pasal hari Isnin dulu. Hari tu, saya datang sekolah lambat. 7.15 a.m., kalau tak silap saya. Serious annoying. Masa perhimpunan, bila saya dapat tahu cikgu tu nak cakap something, saya dah menggelabah.
Kenapa saya gelabah tiba-2?
Sebab buku teks bawah meja tu lah. Takut cikgu cakap dia check and dia dah rampas buku-2 yang ditinggalkan oleh peminjam-2 buku teks ni. Serious takut macam tu. Rasa nak terkeluar jantung takut tu. But tup tup, bila cikgu datang depan and cakap, alhamdulillah, she's talking about something else. Alhamdulillah! Thanks God! But saya tak relief lagi sebab tak tahu cikgu rampas buku ke tak.
Bila Zakirah congratulated saya masa nak masuk dalam kelas, saya terus je lari kejap and pergi kat meja saya. Tunduk, tengok bawah meja.
OMG! SEMUA BUKU ADA LAGI!
Saya terus jerit "ALHAMDULILLAH!" dan did my random happy dance. Banyak kali saya jerit alhamdulillah. Happynya! Saya terus cakap kat Kirah betapa happynya saya cikgu tak rampas buku. Seriously, tu lah moment yang paling saya suka!
Lepas je assembly, masa Maths. Cikgu praktikal ajar. Seriously, guys, it's annoying. Baru je dia masuk, baru je Shimi nak bagi salam, saya dah nampak sifat dia yang saya tak berkenan. Tapi masa tu, saya okay lagi. Lepas je a few moments, terus saya fikir, saya tak suka cikgu ni. Saya nak cikgu Tarmizi ajar balik!
Kenapa cikgu tu masuk kelas saya 2 kali?!
Dia macam tak bagi kita jalan. But dia takde lah bagitahu macam tu. But saya rasa macam tu, But after a few moments dia dalam kelas, saya rasa teringin gila nak jalan ke belakang. Sebab selalunya, haaa, bukan selalunya, but dah memang rutin saya pergi jlan ke belakang setiap kali masa Maths. So, saya jalan ke belakang, cakap something random dengan people kat belakang tu.
Saya tak siap Superscore bab 1 lagi, so, bila cikgu suruh hantar buku hari Rabu, saya terkejut. Cikgu Tarmizi tak beritahu pun saya kene siapkan?? LOL. Kidding. Aina and the geng ada suruh saya buat bab 1 but saya malas.
Ada satu hari tu, bila cikgu nak keluar, cikgu diri depan meja saya and then, Atiqah tanya cikgu...
"Cikgu, bab 1 kene buat sampai habis ke?"
Saya ke belakang dan tunjuk huruf 'X' kat Atiqah sambil cakap "tak yah, tak yah" perlahan-2. Janganlah tanya cikgu gitu. Nanti cikgu suruh buat pulak! But then, cikgu nampak 'X' saya tu and saya dengan muka nak cover, saya senyum. Cikgu pun senyum and cakap apa ntah. Ikut kamu, rasanya. Serious saya cakap, saya grateful cikgu nampak X saya tu. Takde lah cikgu paksa buat bab 1. HAHA XD.
So, anyway, terus skip hari Selasa, cikgu Tarmizi ajar. Yeay! Baru saya semanat nak belajar Maths. Cikgu cakap, bab 3 tak masuk exam. Lah, kenapa tak bab 2 aje yang tak masuk exam? Saya suka bab 3! Tak suka bab 2! Malas nak kira kuasa-2 semua tu. Masa nak buat parallelogram, serious cakap, complicated gila. Saya tak suka parallelogram. Before belajar parallelogram tu, cikgu cakap...
"Parallelogram lagi senang daripada triangle."
"Kenapa pulak?"
"Triangle, kene cari 2 kali angle tu. Parallelogram sekali je."
"Triangle lagi senanglah cikgu."
"Ye ke?"
"Ye lah. Tak complicated."
Seriously, parallelogram complicated. Memang lah senag, tapi kalau silap sikit, dah salah. Better lagi triangle! Tapi takpe, saya tak kisah.
Masa Sivik, group 4, which consisted of me, Aina, Izzati, Faten and Aishah kene denda. Jalan itik around the class. What the heck?! That is way too crazy! Yang tu memang annoying gila lah. Tapi lepas tu je, masa PAI, ustaz takde, then, cikgu ganti but then, kene check gigi. Saya sekejap aje, then, saya pergi dengan Hamizah. Then, nampak Aina and Izzati keluar drpd bilik guru and saya tanya pasal quotes.
Apa beza quotes dengan kata-2 hikmah?
Aina ni pelik lah. Saya tanya dia banyak kali sampai lupa nak tunggu Faten. HAHA XD. Saya mmg cadang nak tunggu dia dengan Aishah. Malas nak masuk kelas awal sangat. HAHA XD. Evil me. Lepas tu, saya pusing balik and pergi kat Faten and Aishah. Kita cakap pasal doktor gigi. Dia cakap bende apa ntah kita tak faham and such. And saya ada terbuat my 'peace' dance masa tengah cakap dengan Zakirah secara tak sengaja. HAHA XD.
Masuk je kelas, lama sikit, kita main yang macam split tu. Alah, yang main osom, sapa menang, take a step ke belakang and sapa kalah, kene straightkan kaki till kena kaki lawan. Lebih kurang gitu lah. Saya main dengan Kirah. Saya menang mula-2. Bila main banyak sangat, kaki jadi sakit sikit. Ye lah, tak stretch pun, tiba-2 je nak part kan kaki tu, macam split. Bila main dengan Atiqah, dia menang sampai saya kene buat macam split! Seriously, kalau saya stretch, maybe boleh sampai lantai. But since saya tak stretch, saya macam 5 - 10 cm drpd lantai. Sikit je lagi. Kakak sampai tanya, saya ni gymnast ke? Takde kerja.
Balik je, lepas mandi semua tu, saya main-2 depan cermin sambil sikat rambut. Tiba-2, teringat Jessica punya workout ke apa ntah. Saya try main-2 je. Saya nak try buat kaki straight, but malas. So, kaki saya 90 degrees lah. Saya buat kejap aje. Beberapa saat je. Malam tu je, terus sakit. So, saya tak tahu tu sebab DUCKS tu ke or STRETCH or sebab WORKOUT yang hanya bebrapa saat tu. Serious sakit.
And today, saya still sakit and jadi lebih sakit adalah. Saya letak yoko yoko kat situ. Feel better but better for a few moments aje. Bila solat, susah nak sujud and bila nak duduk antara dua sujud, part tu lah yang paling sakit sampai saya rasa tak boleh tahan. But takpe lah, redha je lah.
Saya nak Cikgu Anuaruddin jadi cikgu Sejarah, Agama dan BM saya!
Seriously, cara dia cerita memang hebat! Saya rasa saya boleh score A, insyaAllah, kalau dia yang ajar kelas saya Sejarah dan Agama. Dua subjek tu, saya tak berapa nak score. Tapi Agama dapat A, Sejarah dapat B. Sejarah yang problem sikit. Kene hafal banyak. Tapi takpe, saya just kene focus lebih kat Sejarah. LOL. Focus lebih lah sangat. Bila masa saya study?
Talking about it, Faten cakap, people macam saya, yang ada ciri-2... uh... yang macam saya ni, selalunya tak berapa nak pandai. My mom pun pernah cakap something pasal tu jugak. But then, Faten cakap...
"Awak gifted."
Alhamdulillah, kalau saya gifted. Seriously, kalau saya fikir balik, pasal semua ni, memang banyak gila Allah tolong saya. Everything dia tolong saya. Seriously, saya grateful sangat-2.
Okay, then, masa koko, kita belajar pertolongan cemas guna kain anduh. Kita main-2. Faten buat-2 jadi pocong lah, mcm Indian lah, itu lah, ini lah, sampai Waddah pun terikut-ikut. Waddah pun ikut jadi pocong juga! Seriously cute! Dia macam dah jadi sama jenis dengan Faten - BADUT.
Kita banyak gila ketawa sampai saya dah tak larat nak ketawa. Bila kene usung badut, saya ketawa sebab nothing and then, terjatuh atas ground. Nasib baik tak usung lagi badut tu. Serious sakit kaki.
Anyway, The Great Seer sekarang ni. Ji sang annoying! Kenapa dia tak nak tolong raja sebelum tu? Dia siap boleh cakap kat Haein, "that won't change anything." Macam bangang aje saya tengok. Kalau dia depan mata, ada saya tumbuk dia ni. Raja tu tak bersalah. Kesian dia. Dah lah handsome.
Tapi Bang Won and Jung Geun saya lagi handsome!
And now, Haein kene tuduh and sedap-2 Ji San aje minta Sung Gye tolong lepaskan Haein. Eh, ingat kerajaan tu dia punya? Banyak mengada maaa! Gi duduk kat planet lain lah kalau banyak sangat complaint. Bila isteri/makwe dia kene tuduh, minta org lepaskan. Bila raja sebelum tu kene tuduh, dia mengada tak nak lepaskan pulak. Serious bangang. Tak ada otak ke? Fikirlah macam mana perasaan mak raja apa bende nama dia ntah tu. Kesian mak dia. Raja tu nangis sebab kene tuduh. Sedihnya. Ji Sang sangat annoying!
And now, raja tu dah mati sebab dia kene minum racun! Sedihnya! Kesiannya! Ji Sang is so cruel. Raja dah mati, dia sibuk fikir nak keluarkan Haein dari dalam penjara. Kalau Haein mati, baru padan muka Jisang! WHAT GOES AROUND, COMES BACK AROUND.
Okay, saya nak try buat something. So, assalammualaikum.
Love you guys, bubblebye ^_^
PAST ♥ FUTURE
|
The Angel♥
Links♥
Fanfics♥
Entries
_______________________________________
Bubblehye
Assalamualaikum! Greetings, aliens from Saturn! You've stepped into BDA's world. Accept me for who I am or just get out of here. I don't bite.
Blue Diamond Angel
_______________________________________
Say YO
_______________________________________
Sing With Me

_______________________________________
Big Claps
Basecode : Ana Min- Ji
Template : Sya Syahirah
Header : OneWifey
Tutorial : OneWifey
BestView : Google
______________________________________________________________________________________________
 Angel of Blue Diamond Saturn!
Mine ;
Name : A!da $abr!na
Nicknames : A!da/$abr!na/Angel/BDA/Blue Diamond Angel/Alien/Dodo/Clown/Aidada/Chanyeol's Wifey
Korean name : Park Angelina
Birthday : 14th May 1999
State : EXO Planet, Earth, Saturn
Status : Officially taken by Chanyeol
Likes ;
☆ Kpop
☆ Chanyeol
☆ Blogging
☆ McFlurry Oreo
☆ Geronimo Stilton
☆ Fanfics
☆ Rapping
Hates ;
☆ Anons
☆ Copypasters
☆ Kpop haters
☆ Haters
☆ Annoying person
☆ Liars
Facts ;
◕‿◕ Currently studying in SMART◕‿◕ I express my feelings through fictions◕‿◕ Sometimes I think I'm good in writing and sometimes I think I'm not◕‿◕ Deep inside me, I want to write an English novel on my own◕‿◕ Creating posters is one of my hobbies actually◕‿◕ Love to read English novels but never really finish reading every word in them◕‿◕ I can get so touched when I read sad fictions◕‿◕ I love to collect quotes from fictions◕‿◕ I only read angst fictions- kinda◕‿◕ Wish I can be fluent in Arabic, English, Korean, Japanese, Mandarin and Urdu ASAP◕‿◕ I don't really like to do the same thing over and over again. Get sick of it seriously◕‿◕ I have flaws but I'm thankful for that◕‿◕ I want someone who doesn't care about me embarrassing myself. Example: If I accidentally make fun of myself, then he would laugh and then he would say things like "haha you're so embarrassing but who cares? My love for you won't ever change." Cheesy enough heh?◕‿◕ And I want that someone to love me for being random. Example: When I write about random things out of the topic we're talking about, he would be saying things like, oh you're so random, why do I like you in the first place and such. Too cheesy I kennot◕‿◕ Sometimes I talk too much◕‿◕ I am so not romantic but I love romantic things but I'm so geli with all those romance thingy
"Capture well the moment because it is evanescent."
______________________________________________________________________________________________
 Blue Strawberry Chingus !

Sya-Syahirah | Ana Marlina | Ana Min-Ji | My Lost Star | You're Cold, I like! | Loving You Secretly | Can't You See? | Blue Diamond Angel | Chanyeol's Wifey | ASK BDA
______________________________________________________________________________________________
 Stories of De Angel

I express my feelings by writing stories.
Synopsis !
Prologue !
Chapter 1 !
Chapter 2 !
Coming soon !
______________________________________________________________________________________________
 My Asianfanfics Fictions
My Lost Star !
Can't You See? !
Coming soon !
______________________________________________________________________________________________
 Recommended Fanfics
My Crazy Hot Aliens !
My Crazy Hot Aliens II: The Invasion !
My Arranged Marriage with EXO-K's Sehun !
A Taste Of Your Own Medicine !
Murder In The Dark !
Yellow Dahlias !
Love Letters !
Coming Soon !
Cause of DUCKS?!
Wednesday, February 20, 2013 | 9:41 PM | 0 comments
That's just so me! Well, saya memang suka ketawa.
Assalammualaikum.
Macam dah lama aje tak post. So, yeah, macam biasa, saya akan start cerita pasal hari Isnin dulu. Hari tu, saya datang sekolah lambat. 7.15 a.m., kalau tak silap saya. Serious annoying. Masa perhimpunan, bila saya dapat tahu cikgu tu nak cakap something, saya dah menggelabah.
Kenapa saya gelabah tiba-2?
Sebab buku teks bawah meja tu lah. Takut cikgu cakap dia check and dia dah rampas buku-2 yang ditinggalkan oleh peminjam-2 buku teks ni. Serious takut macam tu. Rasa nak terkeluar jantung takut tu. But tup tup, bila cikgu datang depan and cakap, alhamdulillah, she's talking about something else. Alhamdulillah! Thanks God! But saya tak relief lagi sebab tak tahu cikgu rampas buku ke tak.
Bila Zakirah congratulated saya masa nak masuk dalam kelas, saya terus je lari kejap and pergi kat meja saya. Tunduk, tengok bawah meja.
OMG! SEMUA BUKU ADA LAGI!
Saya terus jerit "ALHAMDULILLAH!" dan did my random happy dance. Banyak kali saya jerit alhamdulillah. Happynya! Saya terus cakap kat Kirah betapa happynya saya cikgu tak rampas buku. Seriously, tu lah moment yang paling saya suka!
Lepas je assembly, masa Maths. Cikgu praktikal ajar. Seriously, guys, it's annoying. Baru je dia masuk, baru je Shimi nak bagi salam, saya dah nampak sifat dia yang saya tak berkenan. Tapi masa tu, saya okay lagi. Lepas je a few moments, terus saya fikir, saya tak suka cikgu ni. Saya nak cikgu Tarmizi ajar balik!
Kenapa cikgu tu masuk kelas saya 2 kali?!
Dia macam tak bagi kita jalan. But dia takde lah bagitahu macam tu. But saya rasa macam tu, But after a few moments dia dalam kelas, saya rasa teringin gila nak jalan ke belakang. Sebab selalunya, haaa, bukan selalunya, but dah memang rutin saya pergi jlan ke belakang setiap kali masa Maths. So, saya jalan ke belakang, cakap something random dengan people kat belakang tu.
Saya tak siap Superscore bab 1 lagi, so, bila cikgu suruh hantar buku hari Rabu, saya terkejut. Cikgu Tarmizi tak beritahu pun saya kene siapkan?? LOL. Kidding. Aina and the geng ada suruh saya buat bab 1 but saya malas.
Ada satu hari tu, bila cikgu nak keluar, cikgu diri depan meja saya and then, Atiqah tanya cikgu...
"Cikgu, bab 1 kene buat sampai habis ke?"
Saya ke belakang dan tunjuk huruf 'X' kat Atiqah sambil cakap "tak yah, tak yah" perlahan-2. Janganlah tanya cikgu gitu. Nanti cikgu suruh buat pulak! But then, cikgu nampak 'X' saya tu and saya dengan muka nak cover, saya senyum. Cikgu pun senyum and cakap apa ntah. Ikut kamu, rasanya. Serious saya cakap, saya grateful cikgu nampak X saya tu. Takde lah cikgu paksa buat bab 1. HAHA XD.
So, anyway, terus skip hari Selasa, cikgu Tarmizi ajar. Yeay! Baru saya semanat nak belajar Maths. Cikgu cakap, bab 3 tak masuk exam. Lah, kenapa tak bab 2 aje yang tak masuk exam? Saya suka bab 3! Tak suka bab 2! Malas nak kira kuasa-2 semua tu. Masa nak buat parallelogram, serious cakap, complicated gila. Saya tak suka parallelogram. Before belajar parallelogram tu, cikgu cakap...
"Parallelogram lagi senang daripada triangle."
"Kenapa pulak?"
"Triangle, kene cari 2 kali angle tu. Parallelogram sekali je."
"Triangle lagi senanglah cikgu."
"Ye ke?"
"Ye lah. Tak complicated."
Seriously, parallelogram complicated. Memang lah senag, tapi kalau silap sikit, dah salah. Better lagi triangle! Tapi takpe, saya tak kisah.
Masa Sivik, group 4, which consisted of me, Aina, Izzati, Faten and Aishah kene denda. Jalan itik around the class. What the heck?! That is way too crazy! Yang tu memang annoying gila lah. Tapi lepas tu je, masa PAI, ustaz takde, then, cikgu ganti but then, kene check gigi. Saya sekejap aje, then, saya pergi dengan Hamizah. Then, nampak Aina and Izzati keluar drpd bilik guru and saya tanya pasal quotes.
Apa beza quotes dengan kata-2 hikmah?
Aina ni pelik lah. Saya tanya dia banyak kali sampai lupa nak tunggu Faten. HAHA XD. Saya mmg cadang nak tunggu dia dengan Aishah. Malas nak masuk kelas awal sangat. HAHA XD. Evil me. Lepas tu, saya pusing balik and pergi kat Faten and Aishah. Kita cakap pasal doktor gigi. Dia cakap bende apa ntah kita tak faham and such. And saya ada terbuat my 'peace' dance masa tengah cakap dengan Zakirah secara tak sengaja. HAHA XD.
Masuk je kelas, lama sikit, kita main yang macam split tu. Alah, yang main osom, sapa menang, take a step ke belakang and sapa kalah, kene straightkan kaki till kena kaki lawan. Lebih kurang gitu lah. Saya main dengan Kirah. Saya menang mula-2. Bila main banyak sangat, kaki jadi sakit sikit. Ye lah, tak stretch pun, tiba-2 je nak part kan kaki tu, macam split. Bila main dengan Atiqah, dia menang sampai saya kene buat macam split! Seriously, kalau saya stretch, maybe boleh sampai lantai. But since saya tak stretch, saya macam 5 - 10 cm drpd lantai. Sikit je lagi. Kakak sampai tanya, saya ni gymnast ke? Takde kerja.
Balik je, lepas mandi semua tu, saya main-2 depan cermin sambil sikat rambut. Tiba-2, teringat Jessica punya workout ke apa ntah. Saya try main-2 je. Saya nak try buat kaki straight, but malas. So, kaki saya 90 degrees lah. Saya buat kejap aje. Beberapa saat je. Malam tu je, terus sakit. So, saya tak tahu tu sebab DUCKS tu ke or STRETCH or sebab WORKOUT yang hanya bebrapa saat tu. Serious sakit.
And today, saya still sakit and jadi lebih sakit adalah. Saya letak yoko yoko kat situ. Feel better but better for a few moments aje. Bila solat, susah nak sujud and bila nak duduk antara dua sujud, part tu lah yang paling sakit sampai saya rasa tak boleh tahan. But takpe lah, redha je lah.
Saya nak Cikgu Anuaruddin jadi cikgu Sejarah, Agama dan BM saya!
Seriously, cara dia cerita memang hebat! Saya rasa saya boleh score A, insyaAllah, kalau dia yang ajar kelas saya Sejarah dan Agama. Dua subjek tu, saya tak berapa nak score. Tapi Agama dapat A, Sejarah dapat B. Sejarah yang problem sikit. Kene hafal banyak. Tapi takpe, saya just kene focus lebih kat Sejarah. LOL. Focus lebih lah sangat. Bila masa saya study?
Talking about it, Faten cakap, people macam saya, yang ada ciri-2... uh... yang macam saya ni, selalunya tak berapa nak pandai. My mom pun pernah cakap something pasal tu jugak. But then, Faten cakap...
"Awak gifted."
Alhamdulillah, kalau saya gifted. Seriously, kalau saya fikir balik, pasal semua ni, memang banyak gila Allah tolong saya. Everything dia tolong saya. Seriously, saya grateful sangat-2.
Okay, then, masa koko, kita belajar pertolongan cemas guna kain anduh. Kita main-2. Faten buat-2 jadi pocong lah, mcm Indian lah, itu lah, ini lah, sampai Waddah pun terikut-ikut. Waddah pun ikut jadi pocong juga! Seriously cute! Dia macam dah jadi sama jenis dengan Faten - BADUT.
Kita banyak gila ketawa sampai saya dah tak larat nak ketawa. Bila kene usung badut, saya ketawa sebab nothing and then, terjatuh atas ground. Nasib baik tak usung lagi badut tu. Serious sakit kaki.
Anyway, The Great Seer sekarang ni. Ji sang annoying! Kenapa dia tak nak tolong raja sebelum tu? Dia siap boleh cakap kat Haein, "that won't change anything." Macam bangang aje saya tengok. Kalau dia depan mata, ada saya tumbuk dia ni. Raja tu tak bersalah. Kesian dia. Dah lah handsome.
Tapi Bang Won and Jung Geun saya lagi handsome!
And now, Haein kene tuduh and sedap-2 Ji San aje minta Sung Gye tolong lepaskan Haein. Eh, ingat kerajaan tu dia punya? Banyak mengada maaa! Gi duduk kat planet lain lah kalau banyak sangat complaint. Bila isteri/makwe dia kene tuduh, minta org lepaskan. Bila raja sebelum tu kene tuduh, dia mengada tak nak lepaskan pulak. Serious bangang. Tak ada otak ke? Fikirlah macam mana perasaan mak raja apa bende nama dia ntah tu. Kesian mak dia. Raja tu nangis sebab kene tuduh. Sedihnya. Ji Sang sangat annoying!
And now, raja tu dah mati sebab dia kene minum racun! Sedihnya! Kesiannya! Ji Sang is so cruel. Raja dah mati, dia sibuk fikir nak keluarkan Haein dari dalam penjara. Kalau Haein mati, baru padan muka Jisang! WHAT GOES AROUND, COMES BACK AROUND.
Okay, saya nak try buat something. So, assalammualaikum.
Love you guys, bubblebye ^_^
|