Express The Angel
The AngelLinksFanficsEntries

________________________________________________________________________________________
Tuesday, September 25, 2012 | 7:22 PM | 0 Alien
Assalammualaikum.

Tajuk hari ni, HEART TO HEART TO HEART.

It's basically about saya dengan Aina dengan mu'allimah cakap tadi. 

But sebenarnya, saya ada idea nak tulis tajuk ni is because saya ingat lagu 4Minute - Heart to heart.



Pagi tadi, masa mula-2 is Geografi. Masa saya masuk kelas, saya tengok Aishah panik. Haaa... Sudah, kenapa pulak mek sorang ni? Then, saya dengar Kirah cakap, "ambillah abang kau punya." Then, Aishah cakap, "masalahnya abang aku tak bawa!"

Then, Aishah tanya saya, saya ada buku teks Geo tingkatan 2 tak. Then, saya cakap kenapa? And then, it hit me. Masa first Geography! Mati saya! Terus saya pun sekali panik! Aishah ajak saya gi pinjam kat kelas form 2. Saya nak pinjam kat Liyana but Liyana takde pulak. Then, Aishah minta kakak sorang tu nama apa ntah. Masa kakak tu tengah ambil buku, Aina dengan siapa ntah datang kat kita. Zakirah pun ada sekali dengan kita. Pastu, kakak tu bagi satu je. 

Then, Kirah suruh saya minta kat Khunais. Saya malu nak minta, lagi-2 kalau dekat budak laki. So, Kirah yang minta dekat Khunais masa Khunais keluar kelas. Nasib baik abang Kirah tu kawan Khunais, so, Khunais kenallah Kirah. Masa Khunais bagi Kirah, Kirah bagi saya buku tu. Lahhh, saya ingat Kirah takde buku lagi, but, sebenarnya, dia dah ade dah. HAHA XD.

ZAKIRAH ALWAYS HELPS ME! 

THANK YOU!

And skip skip skip skip, sampai part Maths/Science. Minggu part Maths. Yeay! Cikgu masuk a bit late lah but takpe, lagi saya suka. Masa cikgu masuk tu, saya tengah menyapu sampah. Wahhh, rajinnya saya! 

Lepas je baca doa, since cikgu tak suruh buat apa-2 lagi, saya sambung je menyapu. Alah, kalau cikgu bagi kerja nanti, baru lah saya stop sapu. Sapu punya sapu, walaupun dah sapu sampai kat tengah kelas, cikgu still tak bagi kerja. So, I decided to just sapu kat depan, kat tempat cikgu tu. Lantaklah cikgu ade ke tak... Siapa suruh cikgu tak bagi kerja?

Then, saya sapu and tetiba, Izzati and Aina cakap kat cikgu, nak start kelas petang pukul 3.30 p.m. Tak nak! Saya tak nak! Saya nak balik awal! Nak balik awal! Nak balik awal! So, sambil saya sapu kat tepi cikgu, saya cakap, "cikgu, sambunglah cikgu. Saya nak balik awal." Since kerusi cikgu senget sikit, saya sapu kat tepi kaki cikgu tu, bawah meja guru. HAHA XD. Tapi kat kena pun penyapu tu kat kasut cikgu. HAHA XD. 

Lepas tu, cikgu suruh vote sapa nak sambung and siapa yg tak nak sambung. Lepas vote, saya sambung sapu balik sampai kat pintu depan tu. But since penyodok tu dekat tepi cikgu, (macam sengaja pulak letak penyodok kat tepi cikgu, but tak, saya tak sengaja) saya sapu menghala ke cikgu. And secara tak sengaja, saya tersapu kuat-2, sampai habuk-2 tu sikit lagi nak kena cikgu. Cikgu nampak, so, cikgu tolong pegangkan penyodok tu untuk saya masa saya sapu habuk tu masuk dalam penyodok. 

HAHA XD. Baiknya cikgu! Dah lah semalam handsome gila, hari ni baik gila. HAHA XD. Semalam, semua hitam! Gila handsome! Rambut hitam, baju hitam, belt hitam, seluar hitam and shoes dia maybe hitam! HAHA XD. Anyway, lepas tu, cikgu cakap, "siapa siap PBS Maths masa sekarang, tak payah stayback!" 

Saya happy gila masa tu! Terus tak sabar nak buat PBS! Cikgu suruh Fikri tlg ambil kertas PBS. Then, saya cakap kat cikgu, "betul ke tak yah stayback kalau siap sekarang? Kalau gitu, saya akan siapkan sekarang jugak!" Then, cikgu buat muka. He'eleh, nampak sangat dia tak percaya saya boleh siapkan masa tu. Saya buat don't know je. Tak nak lah cakap apa-2 pasal tu. Then, saya duduk tempat saya. 

And lepas saya siap, cikgu ada cakap something kat saya. Then, saya cakap, "insyaAllah." HAHA XD. Saya tak boleh janji kalau pasal tu. But saya akan try lah. And you know what, masa akhir-2 tu, cikgu cakap, semua kena stayback jugak, sampai pukul 3.00 p.m.! Aigooooo... But takpe, still boleh balik awal! Yeay!

Masa Science, saya dengan group-2 belah kanan kelas ni main game Arab. Bukan main, but more to tanya soalan lah. Saya cakap ayat salah, diaorang kena betulkan. Then, bila sampai Aina, saya tak tanya-2 dah soalan. Saya dengar je. But sometimes, saya terangkan apa yang patut. 

Saya banyak tak jawab, sebab bila saya jawab, Aina akan cakap, "awak dah tahu jawapan! Tak payah lah!" HAHA XD. But takpe, masa tu pun saya ngantuk. Saya yawned and bila saya baru bangun nak duduk kat tempat saya, Aina suruh saya dgr dia baca adawatul istifham tu. Aigoo... Dah lah saya ngantok sangat masa tu. 

So, saya dengar je lah. Saya tak hafal pun bende alah tu. Bila dah siap, saya duduk tempat saya, letak muka atas meja macam budak 2 orang kat belah kiri saya ni. Dua-2 tu tidur. HAHA XD. Saya hampir tidur but then, saya ade mood nak hafal. Dalam keadaan mengantuk, saya hafal sekejap, in 5 mins, saya dah hafal dah. So, saya mmg nak tidur dah ni. Saya naikkan kaki atas kerusi and baru 1 minit nak tidur, ustaz masuk.

SPOIL MOOD TIDUR!

Lepas tu kan, ustaz cakap pasal Band-2 semua tu. Saya menguap. Memang nak tidur. Aina pun suruh saya tidur sebab saya ngantuk sangat. Dia cakap, "baik awak tidur sekarang. Nanti, nak jawab Arab, kalau awak mengantuk, macam mana?" lebih kurang macam tu lah ayat dia. So, saya letak muka atas meja, menghadap Aina, but mata tutup. Then, dia suruh saya cabut spect sebab takut spect saya patah. Then, saya teringat ayah saya and saya cerita kat dia pasal something.

And skip skip skip, masa Arab, saya tak kena panggil! Oh yeah! 

Masa nak salam muallimah, Aina cakap dia nak tanya pasal bijiddin tu. Sebab saya tak faham pasal tu. Kenapa dia tanwin?! Lepas tu, kita tanya muallimah and dia terangkan. Banyak benda kita dapat. Masa tu, tinggal saya dengan Aina je. Selama 1 jam 5 minit dia cakap dengan kita. Lama dia ajar, sekejap dia cerita. Mmg from heart to heart to heart lah. 

Selama 1 jam lebih tu, kita kena berdiri and I was like... Huh, sakit kaki. Masa tgh cakap dgn muallimah, saya nmpk Izzati pandang semacam kat saya dengan Aina. Eh, mek ni kenapa, saya fikir. HAHA XD. Adlin nak masuk, but dia takut or malu. But takpe, saya dah buat nota. Esok diaorang boleh tiru nota saya.

Masuk je kelas pukul 2.55 p.m., saya terus simpan buku and beritahu Adlin apa yg dia nak tahu tadi. Hehehe... 

Okay, assalammualaikum. 





PAST FUTURE


_______________________________________
Bubblehye


Assalamualaikum! Greetings, aliens from Saturn! You've stepped into BDA's world. Accept me for who I am or just get out of here. I don't bite.
Blue Diamond Angel



Reminiscing those moments when we were all together as one big family
_______________________________________
Say YO


_______________________________________
Sing With Me




_______________________________________
Big Claps

Basecode : Ana Min- Ji
Template : Sya Syahirah
Header : OneWifey
Tutorial : OneWifey
BestView : Google