________________________________________________________________________________________
Thursday, July 19, 2012 | 9:14 PM | 0 Alien
Assalammualaikum.
Untuk kerja BM hari ni, kena bincang dengan group pasal Komsas. Kena buat lakonan based on cerita tu. Group saya dapat tajuk benda eh? Trauma Endah rasanya.
Bila dapat tajuk ni, Aina cakap, tajuk ni susah. Saya tak tahu langsung cerita ni pasal apa. Memang tak baca buku Komsas tu pun! Cerita Kasut Kelopak Jantung pun saya tak habis baca lagi. Baca sikit je.
Lepas dah baca sinopsis cerita tu, Aina pilih jadi 'mak cik'. Then, tetiba masa tengah bincang, dia tukar jadi 'ayah' pula. Faten pula, jadi ibu. Dia yang pilih sendiri! Saya pulak... Tak tahu nak pilih apa masa tu. Saya tanya Aina, apa watak yang ada lagi?
Endah, Datuk, Rafiah dan Aku je yang tinggal.
So, saya cepat-2 pilih 'datuk'. Lepas je pilih 'datuk', saya baca perwatakan 'datuk' tu. God, datuk tu pernah kahwin 3 kali kott! Izzati cakap saya gatal sebab kahwin tiga kali! Ngarot je. Saya ni baik lah! HAHA XD. Masuk bakul, angkat sendiri ^_^
Lepas tu, Izzati and Aishah berebut nak jadi 'aku'. And kita cabut undi and lastly, Aishah jadi Endah and Izzati jadi Aku dan Rafiah.
MUKTAMAD!
Semua dah finish. Skrip dah ada, jalan cerita complete, cuma nak lakonkan je. Pasal skrip tu, saya takde dialog langsung. Skip yg kita buat tadi pendek je, pendek sesangat, sangat, sangatnya!
Masa balik, ada seorang hamba Allah tu suruh ponteng kelas KKQ. Saya dengan Aina pun hampir setuju but then, Kirah ckp, ustazah nak ajar tarannum. Okay, mati kalau tak pergi belajar tarannum hari ni. So, pergi gak lah kelas KKQ tu.
Tapi, tup tup, Kirah pulak yg takde. Eii, budak ni! Saya nak korek rahsia or something drpd Mina. Psl bdk kelas 1K. HAHA XD. Bukan pasal budak laki but budak perempuan. Takpe lah, tgk lah dulu, kalau rajin, saya try lah korek rahsia drpd dia.
Pasal tarannum tadi, masyaAllah, susahnyaaa! Tu baru tarannum bayati! Belum tarannum lain lagi! You know what, saya boleh buat sampai harkat 2 or 3 je. Harkat 4, hancussss! Boleh tu boleh but tak sedap lah! Spt yang telah dijangkakan, suara saya memang tak boleh buat high note. Buktinya, saya tak lepas buat harkat 4. Tapi best harkat keempat sebab dia boleh main tarik-2 suara. Ye lah, guna suara otak kott!
Mesti Amy Search boleh buat tarannum ni dengan senang je! Jealous I!
Okay, malas saya nak update panjang-2!
"Adoii! Kurang ajar!"
Saya tak suka dia dah. Eh, ye ke? Ntahlah, rasa macam ye. Tak de feeling dah kat dia.
Tapi kan, sye rse macam dia dah syak something lah. Maybe dia perasan yang saya suka dia kott. Eii, kenapa org yg sye suka sllnya dapat tahu ni?!
Mula-2, MH. Tapi tu, tak pasti. But maybe dia boleh baca.
Then, Fairy. Yang tu, confirm dia tahu, Bukan sebab saya confess. Tapi kan, dia syak tu lambat. Dia syak saya suka dia masa saya dah tak suka dia.
And now, Mystery H. Adoii... Kurang ajar!
Tadi, saya tanya kakak saya pasal tarannum. And dia cakap, ada lagu best kalau tarannum ni. Surah Al-Waki'ah yang paling best. He3x. Okay, assalammualaikum! Ngantok!
PAST ♥ FUTURE
|
The Angel♥
Links♥
Fanfics♥
Entries
_______________________________________
Bubblehye
Assalamualaikum! Greetings, aliens from Saturn! You've stepped into BDA's world. Accept me for who I am or just get out of here. I don't bite.
Blue Diamond Angel
_______________________________________
Say YO
_______________________________________
Sing With Me

_______________________________________
Big Claps
Basecode : Ana Min- Ji
Template : Sya Syahirah
Header : OneWifey
Tutorial : OneWifey
BestView : Google
______________________________________________________________________________________________
 Angel of Blue Diamond Saturn!
Mine ;
Name : A!da $abr!na
Nicknames : A!da/$abr!na/Angel/BDA/Blue Diamond Angel/Alien/Dodo/Clown/Aidada/Chanyeol's Wifey
Korean name : Park Angelina
Birthday : 14th May 1999
State : EXO Planet, Earth, Saturn
Status : Officially taken by Chanyeol
Likes ;
☆ Kpop
☆ Chanyeol
☆ Blogging
☆ McFlurry Oreo
☆ Geronimo Stilton
☆ Fanfics
☆ Rapping
Hates ;
☆ Anons
☆ Copypasters
☆ Kpop haters
☆ Haters
☆ Annoying person
☆ Liars
Facts ;
◕‿◕ Currently studying in SMART◕‿◕ I express my feelings through fictions◕‿◕ Sometimes I think I'm good in writing and sometimes I think I'm not◕‿◕ Deep inside me, I want to write an English novel on my own◕‿◕ Creating posters is one of my hobbies actually◕‿◕ Love to read English novels but never really finish reading every word in them◕‿◕ I can get so touched when I read sad fictions◕‿◕ I love to collect quotes from fictions◕‿◕ I only read angst fictions- kinda◕‿◕ Wish I can be fluent in Arabic, English, Korean, Japanese, Mandarin and Urdu ASAP◕‿◕ I don't really like to do the same thing over and over again. Get sick of it seriously◕‿◕ I have flaws but I'm thankful for that◕‿◕ I want someone who doesn't care about me embarrassing myself. Example: If I accidentally make fun of myself, then he would laugh and then he would say things like "haha you're so embarrassing but who cares? My love for you won't ever change." Cheesy enough heh?◕‿◕ And I want that someone to love me for being random. Example: When I write about random things out of the topic we're talking about, he would be saying things like, oh you're so random, why do I like you in the first place and such. Too cheesy I kennot◕‿◕ Sometimes I talk too much◕‿◕ I am so not romantic but I love romantic things but I'm so geli with all those romance thingy
"Capture well the moment because it is evanescent."
______________________________________________________________________________________________
 Blue Strawberry Chingus !

Sya-Syahirah | Ana Marlina | Ana Min-Ji | My Lost Star | You're Cold, I like! | Loving You Secretly | Can't You See? | Blue Diamond Angel | Chanyeol's Wifey | ASK BDA
______________________________________________________________________________________________
 Stories of De Angel

I express my feelings by writing stories.
Synopsis !
Prologue !
Chapter 1 !
Chapter 2 !
Coming soon !
______________________________________________________________________________________________
 My Asianfanfics Fictions
My Lost Star !
Can't You See? !
Coming soon !
______________________________________________________________________________________________
 Recommended Fanfics
My Crazy Hot Aliens !
My Crazy Hot Aliens II: The Invasion !
My Arranged Marriage with EXO-K's Sehun !
A Taste Of Your Own Medicine !
Murder In The Dark !
Yellow Dahlias !
Love Letters !
Coming Soon !
Tarannum & Komsas
Assalammualaikum.
Untuk kerja BM hari ni, kena bincang dengan group pasal Komsas. Kena buat lakonan based on cerita tu. Group saya dapat tajuk benda eh? Trauma Endah rasanya.
Bila dapat tajuk ni, Aina cakap, tajuk ni susah. Saya tak tahu langsung cerita ni pasal apa. Memang tak baca buku Komsas tu pun! Cerita Kasut Kelopak Jantung pun saya tak habis baca lagi. Baca sikit je.
Lepas dah baca sinopsis cerita tu, Aina pilih jadi 'mak cik'. Then, tetiba masa tengah bincang, dia tukar jadi 'ayah' pula. Faten pula, jadi ibu. Dia yang pilih sendiri! Saya pulak... Tak tahu nak pilih apa masa tu. Saya tanya Aina, apa watak yang ada lagi?
Endah, Datuk, Rafiah dan Aku je yang tinggal.
So, saya cepat-2 pilih 'datuk'. Lepas je pilih 'datuk', saya baca perwatakan 'datuk' tu. God, datuk tu pernah kahwin 3 kali kott! Izzati cakap saya gatal sebab kahwin tiga kali! Ngarot je. Saya ni baik lah! HAHA XD. Masuk bakul, angkat sendiri ^_^
Lepas tu, Izzati and Aishah berebut nak jadi 'aku'. And kita cabut undi and lastly, Aishah jadi Endah and Izzati jadi Aku dan Rafiah.
MUKTAMAD!
Semua dah finish. Skrip dah ada, jalan cerita complete, cuma nak lakonkan je. Pasal skrip tu, saya takde dialog langsung. Skip yg kita buat tadi pendek je, pendek sesangat, sangat, sangatnya!
Masa balik, ada seorang hamba Allah tu suruh ponteng kelas KKQ. Saya dengan Aina pun hampir setuju but then, Kirah ckp, ustazah nak ajar tarannum. Okay, mati kalau tak pergi belajar tarannum hari ni. So, pergi gak lah kelas KKQ tu.
Tapi, tup tup, Kirah pulak yg takde. Eii, budak ni! Saya nak korek rahsia or something drpd Mina. Psl bdk kelas 1K. HAHA XD. Bukan pasal budak laki but budak perempuan. Takpe lah, tgk lah dulu, kalau rajin, saya try lah korek rahsia drpd dia.
Pasal tarannum tadi, masyaAllah, susahnyaaa! Tu baru tarannum bayati! Belum tarannum lain lagi! You know what, saya boleh buat sampai harkat 2 or 3 je. Harkat 4, hancussss! Boleh tu boleh but tak sedap lah! Spt yang telah dijangkakan, suara saya memang tak boleh buat high note. Buktinya, saya tak lepas buat harkat 4. Tapi best harkat keempat sebab dia boleh main tarik-2 suara. Ye lah, guna suara otak kott!
Mesti Amy Search boleh buat tarannum ni dengan senang je! Jealous I!
Okay, malas saya nak update panjang-2!
"Adoii! Kurang ajar!"
Saya tak suka dia dah. Eh, ye ke? Ntahlah, rasa macam ye. Tak de feeling dah kat dia.
Tapi kan, sye rse macam dia dah syak something lah. Maybe dia perasan yang saya suka dia kott. Eii, kenapa org yg sye suka sllnya dapat tahu ni?!
Mula-2, MH. Tapi tu, tak pasti. But maybe dia boleh baca.
Then, Fairy. Yang tu, confirm dia tahu, Bukan sebab saya confess. Tapi kan, dia syak tu lambat. Dia syak saya suka dia masa saya dah tak suka dia.
And now, Mystery H. Adoii... Kurang ajar!
Tadi, saya tanya kakak saya pasal tarannum. And dia cakap, ada lagu best kalau tarannum ni. Surah Al-Waki'ah yang paling best. He3x. Okay, assalammualaikum! Ngantok!
|