Express The Angel
The AngelLinksFanficsEntries

________________________________________________________________________________________
Wednesday, February 29, 2012 | 6:41 PM | 0 Alien
I viewed a photo album of my ex-classmates just now and at that time, I remembered how....... lazy I was back then, in standard 5. 


I was in class 5 Abu Bakar, where all of the top and clever standard 5 students were in there. Asma', Shurqiah, Hanis, Izzati, Iqbal Hadi, Arif Ikhwan and blah blah~ While me? Huh *sigh*


Before the exam, I was like... Okay... I know, I won't get no. 1 for sure. Maybe Shurqiah or Asma' will. You know, I've never beaten them up in exam! 


In standard 1, I was in the same class as Shurqiah. And yeah, I didn't get the first place, that's for sure. *x ingat pon dapat no. berapa masa tu*


Then, in standard 2, I was with Asma' in 2A. Seriously, I just got no. 2 for the whole year! 2 and 2! I thought, when would I get the first place?!


Standard 3, with Shurqiah again. And again, I got no. 2 in the exams! I got 7A and 1B in the last exam but I still got no. 2 despite Hanis (no. 3) who got all A's. That's because my marks were high, at least higher than hers. HAHA XD.


Standard 4, no one! YEAH! Not really no one but... yeah. No great competitors there! Well, actually, maybe there were a few of them. Arif Ikhwan, Iqbal Hadi and Maryam Karimah. Along the year, I just got the first place even though I came 3 days a week. *ponteng, ponteng* And sometimes, I just came 2 days or just a day along the week. Ada seorang ustaz tu suka sangat macam perli saya. Tanya kenapa saya x datang lah, itulah, inilah. Macam dia x tau kenapa saya x datang. But memanglah, dalam setahun tu, saya pergi kelas dia 2 atau 3 kali je kott. Anyway, ustaz tu mmg terbaek!


And yeah... Standard 5. I came there 2 days in a week. Monday, Tuesday and Wednesday - holiday! HAHA XD. Kidding. Just felt so lazy to go there on the 3 days cause I reached home at 2.20 p.m. That kafa started at 2.30 p.m. So, yeah... Bermulalah episode malas datang ke kafa. So, saya ni kira ke belakang sikit lah dalam bab mata pelajaran ni. Dah 3 hari tu x datang, banyak jugaklah mata pelajaran yg x belajar spt BAHASA ARAB, JAWI, TAUHID & TILAWAH. I didn't learn Arabic that year. Just basics~ So, when ustazah suddenly gave us exercise, I was like.... What the heck is this? X PAHAM! *Padah malas gi kafa* So, at last, I just asked my friends. 


When the first time we exam, I didn't really care about it. The result was out on 4.6.10 - Friday. How can I remember the date? That's because my late grandpa died on that day. So, I didn't go there to take my result. 




I WAS BUSY CRYING THAT I DIDN'T EVEN CARE ABOUT MY RESULT. 






So, that night, I chatted with.... who knows? Asma' or Alyaa. I guess, it's Alyaa. She told me that Asma' got no. 2. So, I was like... Okay, Shurqiah got the first place. Oh yeah. And then, she told me my result.








So, guess!!!! Saya dapat nombor berapa? Daripada 1-?? 30++ kott....


1?
3?
4?
5?
6?
7?
8?
9?
10?
11?
12?
13?
14?
15?
16?
17?
18?
19?
20?
21?
22?
23?
24?
25?
26?
27?
28?
29?
30?




AND THE ANSWER IS................................................................


10
















TOLAK 9 *rasa macam nak buat font kaler putih je tolak 9 nih but.. x jadi lah. nanti orang ingat sye dpr no. 10 btol-2*




So, dah tau kan? Terkejut x, terkejut x? HAHA XD. Pelik kan? Shurqiah dapat no. 3. Saya rasa x de sape pon yg agak sye akn dpt no. 1. Memanglah, saya x macam Shurqiah ngan Asma'. Kalau orang x tau something, mesti tanya diaorg, termasuklah saya ni. Selalu gak tanya diaorg. Kalau nak harapkan diri sendiri pikirkan jawapan exercise-2 tu, sampai sekarang on maybe x siap lagi. He3x...


Saya memang biasa macam ni. Orang jarang pikir saya akan dapat no. 1. Or diaorg mmg x pernah pikir pon. Muka saya ni muka orang bodoh sangat ke? Even cikgu-2 saya yg tingkatan 1 ni pon x ingat nama saya. Nama orang lain boleh ingat, nama saya hyang pendek ni je pun, susah nak ingat. Saya memang selalu dah macam ni. Orang pandang rendah kat saya. :D *memanglah org pandang rendah kat saya, saya ni rendah je pon*


Sampailah UPKK, saya still x baca buku. Huh -,-. X tau pon hari tu exam UPKK! Last-2, b4 masuk dewan tu, pinjam nota kawan, baca sikit then, masuk dewan. Jawab soalan. X de lah susah sgt pon soalan tu kan? Tutup sebelah mata boleh jawab. Jangan tutup dua-2 belah mata, nanti x nampak soalan, tros fail. Masa dalam dewan tu, saya terpaksa kongsi meja yang pangjang, x berapa nak panjang tu dengan Mustaqim aka mustoking. Jawapan dia, kalau saya nak tiru, boleh je but x nak, takut salah. Memang senang sgt nak tgk jawapan orang depan, sebelah and belakang. But kalau nak tgok, kene cover lah. But saya x tengok sebab orang depan, sebelah and belakang saya semuanya daripada kelas last. Huh, sungguh x best. Kalau dapat Asma' ke, Shurqiah ke, duduk kat tepi tu senang sikit. X tau jawapan, tros intai sebelah. HAHA XD. 


Cakap pasal intai sebelah, ingat dekat budak-2 yang x berapa nak jujur ni. Diaorg pergi tiru masa exam KKQ! Allah, kalau x baca pon, bulat je lah mana yang korang rasa betul! X payah lah sampai tiru-2 nih! 3 orang pulak tu! Sebenarnye ramai lagi but... 3 tu je yang dah confem meniru. Orang yang x ambil KKQ tu cakap diaorg meniru. But yg 3 orang tu x mengaku. Memanglah, buat apa nak mengaku? Patotlah diaorg cakap soalan KKQ x susah pon. Memang lah x susah, hard je. HAHA XD. Padahal kan, diaorg x baca pon nota-2 yang ustazah bagi. Ada sorang tu sampai x dapat langsong nota! Aigoo... X puas hati nih. Saya pon x baca sangat nota-2 tu sebab hafal surah. He3x.. Siap bawak Al-Quran lagi pergi sekolah. Bila dah hafal tu, nota tu tolak ke tepi lah. Last-2, Zakirah ambil, dia baca. Dia baca, dia dapat, saya x dapat apa pon. Pahala  dapat lah kan? He3x... 


Agama susah! Uisyyy, boleh tercabutlah wire-2 dalam otak ni gi pikirkan jawapan-2 soalan tu. Tu la pasal, x baca buku lagi. Baca buku pon, 20 minit before exam, mana sempat. Dapat baca 5 tajuk je, 2 tajuk tilawah, 2 tajuk hadis and 1 tajuk akidah. Yang lain? Huhhh.... X cukup masa. Last-2, jawab je lah ikut logik akal. Kalau x logik pon, jawab je lah. Asalkan x tinggal soalan, kira okay lah tu. 


Esok, Bahasa Arab, Sains 1 and Sivik. Bahasa Arab, ustazah cakap susah. Okay, so, nak kene tido dulu and then, study Bahasa Arab. Eh? Jadi ke nak study Bahasa Arab hari ni? Sebab sepanjang exam yang kali nih, cakap je nak study but.. hampehh... X study satu habuk pon. Okaylah, nak pergi Dreamland! Assalammualaikum and adios!




PAST FUTURE


_______________________________________
Bubblehye


Assalamualaikum! Greetings, aliens from Saturn! You've stepped into BDA's world. Accept me for who I am or just get out of here. I don't bite.
Blue Diamond Angel



Reminiscing those moments when we were all together as one big family
_______________________________________
Say YO


_______________________________________
Sing With Me




_______________________________________
Big Claps

Basecode : Ana Min- Ji
Template : Sya Syahirah
Header : OneWifey
Tutorial : OneWifey
BestView : Google